5 idei pentru amenajarea corectă a unui birou

Scris de
DWF
Mulți oameni lucrează de acasă, în regim work from home (WFH) sau chiar din zone exotice, în formulă work from anywhere (WFA).

Mulți oameni lucrează de acasă, în regim work from home (WFH) sau chiar din zone exotice, în formulă work from anywhere (WFA). De aceea este necesară crearea unui spațiu unde să-și desfășoare activitatea în mod adecvat, ca să fie eficienți și relaxați. Vă prezentăm în continuare câteva idei de amenajare a biroului, pentru un mediu de lucru agreabil și stimulativ.

Alegerea corectă a camerei de lucru este primul pas pentru amenajarea biroului

Proiectul de amenajare a biroului începe cu stabilirea locului unde persoana respectivă își va desfășura activitățile profesionale zilnice. Se recomandă o zonă liniștită, separată de restul locuinței (cameră, balcon închis, terasă, mansardă ș.a.).

Este important să aibă ferestre, pentru că lumina naturală este benefică, mai ales când este vorba despre ore în șir petrecute la birou. Dacă lucrul de acasă presupune și întâlnirea cu clienți sau colaboratori, este bine să existe o intrare separată de cea în living sau în bucătărie.

Mobilarea spațiului cu echipament de birou ergonomic este necesară pentru eficiența activității zilnice

Pasul doi constă în alegerea pieselor de mobilier și a echipamentelor de birou. Principalele obiecte care trebuie achiziționate sunt laptopul (PC-ul), masa de lucru, scaunul și corpurile de depozitare a materialelor profesionale (dosare, rafturi, sertare, organizatoare și cutii pentru rechizite, cărți ș.a.).

Dimensiunea biroului va fi stabilită în funcție de spațiul disponibil și de specificul activității. Poziționarea lângă fereastră este un alt criteriu ce va fi luat în calcul la alegerea modelului potrivit. Este important ca scaunul să fie comod, ergonomic, să protejeze spatele și să aibă mânere pentru brațe.

Alegerea celor mai bune echipamente de birou este prioritară, chiar dacă bugetul disponibil nu este prea generos. Nu trebuie făcute compromisuri, mai ales că există varianta cardului de cumpărături în rate, fără dobândă*. De exemplu la eMag magazin partener CardAvantaj sunt disponibile oferte convenabile de la sute de firme specializate în mobilă, materiale de construcții, amenajări interioare, electronice și IT&C.

Instalarea corpurilor de iluminat potrivite ajută la crearea unui mediu de lucru confortabil

Alături de lumina naturală sunt necesare instalații cu leduri, lustre, aplice și veioze. Astfel sunt acoperite toate momentele zilei și situațiile în care este nevoie de combinarea mai multor surse de lumină pentru asigurarea confortului necesar. Orele lungi cu ochii în ecran sunt periculoase pentru sănătatea ochilor, de aceea este important ca biroul să aibă cele mai bune echipamente de iluminat.

Alegerea culorilor și a decorațiunilor interioare potrivite este importantă pentru atmosfera din birou

În camera de lucru este nevoie de o atmosferă relaxantă, de aceea se recomandă culori discrete pentru pereți și tapet, podele cu texturi simple și mobilier în nuanțe naturale: alb, crem, gri, cafeniu deschis.

Decorurile vor completa cromatic aspectul încăperii: plante verzi în ghivece minimaliste, tablouri sau postere cu imagini odihnitoare, obiecte de artă în nuanțe vesele, care să dea ritm întregii compoziții.

Amenajarea unei zone de relaxare contribuie la menținerea stării de spirit pozitive

Biroul este un spațiu de lucru, dar trebuie să cuprindă și o zonă de relaxare, cu un fotoliu și o măsuță pe care să fie un espressor, un coș cu fructe și câteva sticle cu apă. Stresul proiectelor profesionale dificile poate fi atenuat prin utilizarea unor lumânări parfumate, lămpi catalitice sau sisteme audio pentru muzică ambientală.

Alegerea dotărilor potrivite și a echipamentelor de înaltă calitate reprezintă condiția de bază pentru eficiență în activitatea la biroul de acasă.

*Dobânda zero se aplică dacă se achită lunar suma totală de plată, astfel cum este evidențiată în extrasul de cont emis de către Bancă. Pentru o limită de credit de 5.367 lei, dobânda fixă este de 28%/an, rata lunară de plată este de 512,57 lei, iar dobânda anuală efectivă (DAE) este de 38,94%, fiind calculată pentru suma menţionată mai sus retrasă în întregime în prima zi de la un ATM Credit Europe Bank (România) S.A. şi rambursată în 12 rate lunare egale. Valoarea totală plătibilă este de 6.307,27 lei incluzând dobânda, comisionul anual de administrare cont curent de card în valoare de 49 lei şi costul de utilizare a mijlocului de plată în valoare de 107,69 lei.

Distribuie acest articol