Modalităţi de comunicare
Comunicarea este esenţială pentru ambele părţi. În funcţie de specificul afacerii pe care o coordonezi vei putea stabili anumite metode de comunicare. Cel mai înţelept este să te adaptezi la preferinţele fiecăruia. Indiferent prin ce împrejurări a ajuns la tine, întreabă-ţi fiecare client cum preferă să fie contactat: întâlniri directe faţă către faţă, convorbire telefonică, mesaje scrise, email, videoconferinţă etc. Orice client apreciază grija arătată pentru preferinţele lui. În plus, când îl contactezi pe om printr-o modalitate pe care ţi-a comunicat-o, este clar că ai o şansă mai mare pentru un răspuns rapid. Nu are rost să insişti cu telefoane la care un client nu răspunde câteva zile la rând, dacă poţi rezolva problema printr-un simplu SMS. Totul este să comunici eficient, să înțelegi nevoile clientului de la prima întâlnire şi să le îndeplineşti aşa cum se aşteaptă.
Profită de tehnologie
S-au scurs de mult vremurile când afacerile şi relaţiile cu clienţii erau gestionate prin agende şi registre scrise. Acum există soluţii electronice pentru orice tip de activitate. Spre exemplu, un software CRM (Customer Relationship Management) îţi pune la dispoziţie strategii adaptate pentru anumite categorii de clienţi, dar şi fişe personale pentru fiecare caz în parte. Programul poate fi personalizat în funcţie de specificul activităţii, dar şi de cerinţele clientului, stocând informaţii, cifre şi documente necesare pentru reuşita relaţiei de afaceri în beneficiul amândurora. Este suficient să deschizi softul pentru a analiza stadiul serviciului pe care îl oferi, calendarul convorbirilor, solicitările formulate şi gradul de soluţionare a lor. Programul este util în special atunci când mai mulţi membri ai echipei se ocupă de anumite aspecte ale relaţiei cu acelaşi client, oferindu-le imaginea de ansamblu necesară.
Arată interes
Timpul de răspuns la o solicitare venită din partea clientului este, de asemenea, un criteriu definitoriu. Principiul este valabil nu doar pentru clienţii noi. Atunci când primeşti o primă solicitare de produse sau servicii, trebuie să te aştepţi că poţi fi unul dintr-o listă căruia potenţialul client i s-a adresat. De răspunsul tău depinde parcursul relaţiei. Rapiditatea formulării unui răspuns este importantă, dar nu suficientă. Contează mult forma şi fondul răspunsului: forma pentru imagine (corect gramatical şi elegant) iar fondul pentru eficienţă (în ce măsură îi poţi fi de folos). În cazul clienţilor deja existenţi, răspunsul tău este imperativ, deoarece acel om chiar aşteaptă o rezolvare din partea ta şi de această rezolvare poate depind şi alţi parteneri. Aşadar, redu pe cât posibil timpul de răspuns la solicitări, indiferent de formă sau de canalul pe care au fost formulate. Dacă gestionezi o echipă desemnată pentru acest tip de activitate, supraveghează timpii pe care îi obţin pentru răspuns şi rezolvarea solicitărilor, amintindu-le cât de importantă este intervenţia lor pentru companie.
Relaţia cu clienţii este definitorie pentru succesul oricărei afaceri. Clientul mulţumit va reveni la serviciile tale şi te va recomanda şi altora, de unde rezultă reclamă gratuită. Pentru aceasta trebuie să lucrezi mai inteligent, nu neapărat mai mult. Acum ai la dispoziţie o mulţime de instrumente ajutătoare, trebuie doar să le implementezi corect şi să profiţi de eficienţa lor.



.webp)

