Afacerile logistice sunt în expansiune în 2025 în România. Cererea de spații industriale a crescut cu 64%. Bucureștiul domină tranzacțiile

Piața industrială și logistică din România a înregistrat un an record în 2025, cu o creștere de 64% a cererii de spații. Bucureștiul și zona Ilfov concentrează aproape 70% din tranzacții, în timp ce regiunile nord-est și sud-est accelerează datorită infrastructurii.
României traversează în 2025 una dintre cele mai dinamice perioade din istoria sa recentă din punct de vedere al afacerilor din domeniul logisticii, al depozitelor. Potrivit datelor Colliers, cererea totală pentru spații de depozitare și producție a urcat la aproape 640.000 metri pătrați în primele nouă luni ale anului – un salt de 64% față de aceeași perioadă din 2024.
Această expansiune marchează un record absolut pentru piața locală și confirmă statutul României ca principal centru logistic emergent din Europa Centrală și de Est.
Cu o cerere de peste 640.000 mp, un grad de ocupare stabil și interes în creștere pentru extinderea capacităților logistice, România confirmă că devine un hub regional competitiv, aflat între Europa Centrală și coridoarele Mării Negre.
București-Ilfov, din nou lider incontestabil
Regiunea București-Ilfov domină scena cu aproape 70% din volumul tranzacțiilor – echivalentul a 450.000 metri pătrați închiriați doar în primele trei trimestre. Este un nivel cu 62% peste media ultimilor cinci ani și de două ori mai mare decât perioada pre-pandemică.
Capitala rămâne magnetul principal pentru operatorii de logistică și retail, beneficiind de infrastructură rutieră modernizată și acces rapid la principalele artere comerciale.
Totuși, experții Colliers avertizează că această concentrare în jurul Bucureștiului este o excepție, nu o regulă durabilă. În anii următori, zonele regionale cu forță de muncă disponibilă și costuri mai reduse vor deveni tot mai atractive pentru investitori.
„Pe termen mediu și lung, vedem un potențial ridicat în regiunile din nord-est și sud-est, acolo unde autostrada A7 și proiectele de infrastructură în desfășurare vor redefini harta logistică a țării”, explică Victor Coșconel, Partner & Head of Leasing în cadrul Office & Industrial Agencies la Colliers.
Regiunile care prind viteză
Chiar dacă pornesc de la o bază redusă, nord-estul și sud-estul României au înregistrat cele mai mari ritmuri de creștere:
- +211% în nord-est, impulsionat de șantierul autostrăzii A7 și de extinderea depozitelor pentru retaileri;
- +143% în sud-est, datorită legăturilor portuare și investițiilor în logistică de coastă.
Aceste regiuni au început să atragă investiții strategice, fiind sprijinite de costuri mai scăzute ale terenurilor și de un rezervor de forță de muncă încă neexploatat.
Cine trage piața în sus
Operatorii de logistică (3PL) domină cererea, reprezentând aproape 45% din totalul închirierilor, urmați de sectorul retail/FMCG. În multe cazuri, logisticienii gestionează fluxurile comerciale ale marilor retaileri, ceea ce demonstrează că consumul intern rămâne principalul motor al pieței.
Segmentul spațiilor de producție a scăzut însă la doar 13% din cererea totală, semnalând o repoziționare temporară a investițiilor industriale. Totuși, interesul străin – în special din Asia – pentru unități de producție rămâne ridicat, iar relocările de capacități din Europa de Vest mențin România în atenția investitorilor.
România, încă mult sub potențialul regional
Deși evoluția din 2025 este spectaculoasă, România rămâne mult sub nivelul țărilor vecine la capitolul spații logistice per locuitor:
- România: 420 mp / 1.000 locuitori
- Ungaria: 617 mp / 1.000 locuitori
- Polonia: 973 mp / 1.000 locuitori
- Cehia (lider regional): 1.165 mp / 1.000 locuitori
Cu doar 8 milioane mp de spații moderne, România ar trebui să dublezе acest stoc pentru a ajunge la standardele europene.
Un sector în echilibru, dar cu potențial enorm
Potrivit Eurostat, depozitele din România au un grad de ocupare de 90%, ușor peste media UE, semn că piața rămâne echilibrată, fără riscuri de supraofertă. Cererea ridicată, susținută de consumul intern și de expansiunea lanțurilor de retail, menține presiunea pentru noi dezvoltări.
În paralel, noile autostrăzi, investițiile în cale ferată și terminalele intermodale extind accesibilitatea către regiuni nevalorificate până acum. Aceste infrastructuri vor fi catalizatori ai noilor investiții logistice și industriale.
„Dacă analizăm planurile retailerilor și noile proiecte de infrastructură, putem spune că sectorul industrial rămâne cel mai promițător segment imobiliar al României”, subliniază Coșconel.
Privind înainte – infrastructura și energia, noii factori de creștere
Potențialul logistic al României este susținut și de dezvoltările energetice, precum proiectele eoliene offshore din Marea Neagră sau extinderea capacităților de producție auto și electronice. Acestea vor genera noi fluxuri de transport și depozitare, diversificând cererea.
Totodată, accentul pe decarbonizare și eficiență energetică determină apariția de centre logistice verzi, certificate BREEAM sau LEED, iar marii dezvoltatori adoptă soluții fotovoltaice și de gestionare inteligentă a energiei.




