Festivalul Untold a ajuns la afaceri de peste 100 de milioane de lei pe an, pornind de la un eveniment organizat de un ONG

August 9, 2025
Untold a început în 2015 ca proiect al unei organizații non-guvernamentale (ONG). A devenit chiar din anul următor cel mai mare eveniment muzical din România, cu afaceri anuale ce au ajuns să treacă de 100 milioane lei prin Untold Production SRL, organizator din 2022. Atât Untold SRL, cât și Untold Production, firmele care se ocupă de organizarea festivalului, nu au publicat bilanțurile pe 2024.

Festivalul Untold a demarat ediția aniversară cu numărul 10 între 7 și 10 august 2025, la Cluj-Napoca, consolidându-și statutul de cel mai important festival de muzică din România.

Evenimentul a devenit cea mai importantă afacere din domeniul spectacolelor din România. Inițiativa antreprenorială s-a dezvoltat în ritmul orașului Cluj-Napoca sau viceversa.

Untold a devenit, în doar un deceniu, festivalul reprezentativ al României, după ce a fost desemnat „Best Major Festival” încă de la debut, în 2015. Ediția din 2015 a fost organizată de ONG-ul Federația de Share.

Ediția din acest an, „Untold X” – a zecea, intitulată sugestiv „Let Your Soul Shine”, aduce un line-up artistic ridicat la nivel profesionist.

Headlinerii includ Post Malone (live, pentru prima oară în România), Martin Garrix (cu un set aniversar special), Armin van Buuren, Tiesto, Anyma (debut românesc) și alți mari DJ precum Alan Walker, Fisher, Alok, Don Diablo, Steve Angello, Hugel, Becky Hill, Dom Dolla, artiștii ARTBAT, Adriatique, dar și surprize de neratat.

  • CITEȘTE ȘI:

Clasamentul la fotbal pe cifre de afaceri și venituri. Liga I a ajuns o afacere de 106 milioane de euro

Afacerile cunoscute cu shaorma din București ar putea depăși pragul de un miliard de lei în 2025

Lockerele au redus diferența dintre afacerile FAN Courier și Sameday la doar 200 de milioane de lei

Recordul de participare așteptat

Una dintre cele mai impresionante realizări ale acestei ediții, conform prognozei organizatorilor pe baza biletelor vândute, este amploarea participării. Peste 430.000 de fani sunt așteptați să transforme Clujul în capitala distracției neîntrerupte. Anul trecut, la ediția din 2024, organizatorii au anunțat că au fost 427.000 de participanți.

Participarea la festival a evoluat constant, de la peste 240.000 în 2015, la peste 420.000 în 2023, și apoi 427.000 în 2024.

Untold 2025 este mai mult decât un festival: este o celebrare a muzicii, identității și spiritului românesc, transformând Cluj-Napoca într-un simbol al libertății creative și al expresiei culturale.

Untold 2025, ediția aniversară cu numărul 10, aduce la Cluj-Napoca patru zile de muzică și spectacol între 7-10 august. Prețurile biletelor variază de la 480 lei pe zi la peste 14.700 lei pentru VIP Experiences, iar abonamentele pentru toate zilele pornesc de la 1.130 lei.

Evoluția afacerii Untold

După debutul din 2015, între 2016 și 2022, organizarea festivalului Untold a trecut printr-o transformare majoră, atât în plan juridic, cât și financiar.

Prima ediție, din 2015, a fost realizată de Federația de Share, un ONG care a pus Cluj-Napoca pe harta marilor festivaluri internaționale.

Din 2016, organizarea a fost preluată de Untold SRL, companie care a înregistrat o creștere rapidă a cifrei de afaceri, ajungând de la 34,18 milioane lei în 2016 la un vârf de 90,4 milioane lei în 2019, anul record de dinaintea pandemiei. În 2017 și 2018, afacerile au fost de 59,3 milioane, respectiv 68,4 milioane lei, cu profituri nete consistente, de peste 4,3 milioane în 2017 și peste 7 milioane în 2018.

Pandemia a anulat ediția din 2020, cifra de afaceri s-a prăbușit la 1,26 milioane lei, iar pierderea netă a depășit 10,4 milioane.

Redresarea din 2021 a adus afaceri de 58,2 milioane, însă tot cu pierdere de peste 7 milioane. În 2022, cifra de afaceri a scăzut la 40,93 milioane, iar pierderea netă a fost de 4,88 milioane lei.

Din 2022, drepturile și organizarea au fost împărțite cu Untold Production, marcând o nouă etapă în administrarea festivalului, cu accent pe eficientizare și diversificare a proiectelor.

Fără bilanțuri pe 2024

Untold Production SRL, compania care a preluat organizarea festivalului Untold în 2022, a avut o ascensiune financiară impresionantă. În același an, 2022, veniturile au urcat la 77,1 milioane lei, iar în 2023 au depășit 104,6 milioane lei.

Profitul net a crescut de la 1,22 milioane lei în 2022 la 4,73 milioane lei în 2023, pe fondul unor cheltuieli totale de 99,3 milioane lei și al unor investiții în avans de aproape 8,7 milioane lei.

Nici Untold Production, nici Untold SRL nu au publicat până acum datele financiare pentru 2024, ceea ce lasă deschisă întrebarea privind performanța ultimului an, marcat de expansiunea internațională a brandului Untold.

Din același grup, Untold, face parte și Fantasia Untold SRL, care a generat 5,4 milioane lei în același an.

Acționariatul Untold

Cele două firme care se ocupă de organizarea festivalului - Untold SRL și Untold Production SRL au o structură de acționariat asemănătoare.

Acționarul unic al Untold SRL este Untold Universe S.A., cu sediul în Cluj-Napoca. Untold Universe S.A. este compus din Novus Capital S.R.L., cu o participație de 99,99998% (50.194.010 lei aport), și Ferent Sebastian Dorel, cu o participație de 0,00002%. Acționarul unic al Novus este Ioan Bogdan Buta.

Acționarul unic la Untold Production SRL este Untold SRL, care deține 100% din părțile sociale.

Administratorul grupului este Sebastian-Dorel Ferent, implicat și în numeroase alte proiecte conexe:

Massif Estate, Wunderpark, The Sponsorship Agency, Magic Maker Media House și Neversea SRL — festivalul „frate” de la malul mării.

Articolul a fost realizat integral de Clever News Center – de la alegerea subiectului până la redactare – în exclusivitate pentru Termene.ro.