Afacerile cunoscute cu shaorma din București ar putea depăși pragul de un miliard de lei în 2025

Shaorma cu de toate a devenit mâncarea favorită – sau cel puțin des comandată – de bucureșteni în ultimii 15 ani. Dacă astăzi aproape fiecare stradă din Capitală are o shaormerie, la începutul deceniului trecut (2010–2020) shaorma era, în mare parte, asociată cu brandul firmei Dristor Kebab.
De la înființare (mai 2007) și până anul trecut, compania care administrează restaurantele Dristor Kebab a avut o cifră de afaceri cumulată de 352 milioane lei. Însă Dristor a încetat să mai fie liderul pieței acum șase ani, în urma unei strategii mai inspirate adoptate de Socului Kebab, companie care a preluat prima poziție.
Socului Kebab, înființată în aceeași perioadă (februarie 2007) cu Dristor Kebab, a ajuns la o cifră de afaceri totală de 405 milioane lei.
Ultimul mare jucător intrat pe piața shaormei din Capitală, Shaormeria Băneasa, fondată în 2018, a ales strategia francizelor și a înregistrat afaceri cumulate de 113 milioane lei de la înființare.
În total, de la debutul lor în domeniul shaormei, Socului Kebab, Dristor Kebab și Băneasa Shaorma au cumulat afaceri de 870 milioane lei. Dacă aceste trei companii repetă cifrele din 2024 și în anul curent sau au scădere sub 20%, vor depăși pragul istoric de un miliard de lei în afaceri de la înființare.
La începutul deceniului trecut, Dristor Kebab era fără îndoială cel mai cunoscut și cel mai mare brand din România în domeniul fast-food-ului specializat pe kebab și shaorma. Cu o rețea de locații bine amplasate în zone intens circulate și cu o notorietate solidă în rândul consumatorilor urbani, Dristor devenise un punct de referință în peisajul gastronomic rapid din București și nu numai.
Strategii diferite au schimbat liderul pieței de shaorma
La acel moment, Socului Kebab (Optim Prosper Serv SRL) era o firmă relativ modestă, operând o singură locație principală în zona Arenei Naționale și neavând expunerea masivă a concurentului său direct.
Cu toate acestea, în urmă cu aproximativ un deceniu, cele două companii au adoptat strategii de afaceri complet diferite, care au influențat radical traiectoria lor financiară și operațională până în prezent.
Dristor Kebab SRL a ales să-și mențină poziția prin extinderea continuă a rețelei fizice, mizând pe locații strategice cu trafic pietonal intens: centre comerciale, bulevarde importante, zone centrale și cartiere dense.
În prezent, Dristor operează puncte de lucru în locații premium din București și Ploiești, și a rămas fidel unui model de afaceri bazat pe servirea clienților în restaurante. În ceea ce privește livrările, Dristor nu a dezvoltat o infrastructură proprie, ci a externalizat acest segment către aplicații de tip Glovo, Panda, Bolt Food sau actualul Wolt (fostul Tazz), integrându-se astfel în sistemele logistice ale acestor platforme.
În 2015, Dristor Kebab era liderul afacerilor cu shaorma din București, cu afaceri de 14,3 milioane de lei.
La acel moment, Socului Kebab avea afaceri ușor mai mari de 3 milioane de lei, la peste 11 milioane de lei distanță de concurență.
În schimb, Socului Kebab a ales însă o cale mai puțin convențională de dezvoltare, dar, retrospectiv, extrem de eficientă.

Firma are practic un singur mare restaurant în Capitală, lângă Arena Națională, dar a investit, începând de la mijlocul deceniului trecut, masiv în dezvoltarea unei flote proprii de livrare, formată din vehicule mici, rapide și adaptate traficului urban.
De asemenea, a angajat livratori proprii, asigurând astfel controlul complet asupra calității și vitezei serviciului de livrare.
Schimbarea de lider
Această strategie s-a dovedit a fi esențială: Socului Kebab s-a apropiat imediat de Dristor Kebab din 2017 și a devenit liderul pieței în 2019, când a depășit concurența.
Socului Kebab a raportat atunci afaceri de 30,6 milioane de lei în 2019, iar Dristor Kebab a ajuns doar la 29,3 milioane de lei. Cu un an înainte, Socului Kebab avea afaceri de 24,25 milioane de lei, iar Dristor Kebab de 24,32 milioane de lei.
Această strategie s-a dovedit a fi esențială în perioada pandemiei și post-pandemie, când livrările la domiciliu au devenit norma. Avantajul unei flote proprii de livrare și al unui singur restaurant a mărit distanța față de concurență în perioada pandemiei și a menținut costurile shaormei la prețuri competitive.
Spre exemplu, chiar și în prezent, o shaorma de pui de 700 de grame costă 40 de lei la Socului Kebab și poate fi livrată gratuit dacă se mai comandă încă un produs de acest gen. În schimb, Dristor Kebab are un preț de 38,9 lei pentru o shaorma de pui de 450 de grame.
Astfel, din 2020 și până acum, Socului Kebab s-a tot distanțat de concurență și a ajuns să aibă afaceri anuale cu 10 milioane de lei mai mari.
Cifrele afacerii de la Socului Kebab
Optim Prosper Serv SRL este un exemplu solid de creștere susținută în sectorul HoReCa. Cu o cifră de afaceri care a crescut de 400 de ori în 15 ani, până la 82,5 milioane de lei în 2024, și un profit net de aproape 9 milioane de lei în 2024, conform datelor obținute cu ajutorul platformei Termene.ro.
Evoluția impresionantă a cifrei de afaceri (+8% în 2024 față de 2023) și marjele de profit menținute indică o adaptare eficientă la piață, o fidelizare a clientelei și o strategie coerentă de expansiune.
Singurele perioade problematice au fost între 2010–2015, dar au fost depășite complet, cu o redresare puternică post-2016. Cele mai mari pierderi s-au înregistrat în această perioadă, culminând cu 2015: pierdere netă de 715.742 de lei și 2012: 699.027 de lei.
Cu un risc scăzut de insolvență, lipsă de datorii restante și un rating de bonitate excelent (nota 9), firma este solidă financiar, bine administrată și cu perspective bune de viitor.
Cifra de afaceri totală cumulată (2007–2024) este de peste 415 milioane de lei, reflectând o creștere constantă, în special din 2017 încoace, când extinderea rețelei de puncte de lucru pare să fi accelerat.
Cel mai mare profit net a fost înregistrat în ultimii doi ani: 2024 – 8,9 milioane de lei, urmat îndeaproape de 2023 cu 8,3 milioane de lei.
Asociatul unic al firmei care administrează Socului Kebab este Bogdan-Valentin Plopeanu, iar administrator este Mihăiță Nistor (numit în 2025). Societatea nu este implicată în alte companii și nici nu deține participații externe – activitatea este concentrată 100% pe dezvoltarea brandului propriu.
Cifrele afacerii de la Dristor Kebab
Dristor Kebab a acumulat o cifră de afaceri cumulată estimativă de peste 353 milioane de lei de la înființare și până anul trecut.
Dristor Kebab SRL a avut anul trecut afaceri de 71,9 milioane de lei, în creștere cu 60% față de anul precedent.

Pe lângă recordul cifrei de afaceri, 2024 a adus și un record al profitului: peste 5,3 milioane de lei profit net. Totuși, între 2010 și 2020, Dristor Kebab a înregistrat pierderi semnificative, în special în 2020, când a raportat o pierdere de peste 3 milioane de lei.
Dristor Kebab își păstrează statutul de brand relevant.
Acționarul unic al Dristor Kebab este Pakcan Kazim-Fatih, deținând 100% din părțile sociale.
Ultimul jucător care a dorit să se bată cu liderii pieței: Shaormeria Băneasa
Shaormeria Băneasa (administrată de Băneasa Station Food SRL) a fost înființată în 2018 și a devenit un jucător important chiar din primul an, cu afaceri de peste 5 milioane de lei, iar în anul următor a trecut de 10 milioane de lei.
Compania a mizat pe o altă strategie, diferită de cea a marilor jucători: francizarea.
Creșterea până în 2022 a fost una rapidă, ajungând la afaceri de 30 de milioane de lei în acel an. A urmat însă și o scădere abruptă, până la afaceri de 10 milioane de lei în 2024. Însă societatea a rămas pe profit, cu un plus de 1,6 milioane de lei față de 700.000 de lei în 2023.
Din 2018 și până în 2024, firma a adunat afaceri de 113 milioane de lei.
Firma este deținută în totalitate de asociatul unic Gigel Păunet, care este și administrator în funcție până în anul 2033. Acesta este implicat și în alte afaceri (Cicken Food SRL, Giro Art SRL, CDN Rai Project SRL), având o experiență vastă în domeniul alimentar.
Articolul a fost realizat integral de Clever News Center – de la alegerea subiectului până la redactare – în exclusivitate pentru Termene.ro.




