Băile clădirilor de birouri și ale tuturor spațiilor publice, în general, diferă de baia unei locuințe obișnuite, pentru că și regimul de utilizare este total diferit. Astfel, dacă o baie din locuință trebuie să dispună, printre altele, de spații pentru depozitare pentru prosoape halate și alte accesorii, în baia unei clădiri de birouri nu este nevoie de astfel de dotări. Necesarul de accesorii este asigurat de personalul de îngrijire, iar rezervele sunt păstrate de obicei în spațiul destinat materialelor de curățenie. De asemenea, într-o baie obișnuită vei găsi întotdeauna nu singur vas de toaletă, în timp ce baia clădirii de birouri poate avea două sau mai multe cabine cu toalete. Nu în ultimul rând, lipsa căzii sau a cabinei de duș este un alt detaliu care face diferența.
Pentru că atunci când vine vorba de amenajarea băii se pune accentul preponderent pe baia locuinței, ne-am gândit că ți-ar fi urile câteva idei pentru amenajarea unei băi într-o cădire de birouri.
Ține cont de numărul de utilizatori
Ca și în cazul unei băi obișnuite, spațiul și dotările unei băi dintr-o clădire de birouri se stabilesc în funcție de numărul de utilizatori. Evident că de această dată vorbim de mai mulți utilizatori decât în cazul unei familii obișnuite, așa că baia de la birou trebuie să fie mai spațioasă. În primul rând, este nevoie de mai multe cabine de toaletă, dar și de mai multe chiuvete, însă vestea bună este că nu trebuie să instalezi cadă sau cabină de duș. Ideal este ca baia să fie cât mai spațioasă și aerisită, cu un număr suficient de cabine, astfel încât să nu se ajungă să se stea la coadă.
Instalează baterii economice
Fiind vorba de mai mulți utilizatori, bineînțeles că va crește și consumul de apă, iar pentru a reduce costurile poți să apelezi la o soluție inteligentă. Este recomandat să montezi baterii pentru chiuvetele din baie dotate cu senzor sau cu reductor, care diminuează considerabil consumul, furnizând strict cantitatea necesară de apă.
Asigură spații separate pentru femei și bărbați
Aceasta este o regulă de bază de care trebuie să ții cont, și pe care trebuie s-o iei în calcul încă din faza de proiectare. Chiar dacă băile sunt amenajate în același spațiu, trebuie să existe o delimitare clară a celor două zone iar acestea vor fi marcate corespunzător. Ideal ar fi ca cele două băi să aibă și lavoare separate însă se acceptă și un spațiu comun pentru chiuvete.
Montează dispensere pentru săpun și hârtie
Baia unei clădiri de birouri trebuie să fie permanent utilată cu toate cele necesare, iar sarcina revine personalului de curățenie, după cum am menționat anterior. In dreptul fiecărei chiuvete trebuie să existe un dispenser cu săpun lichid, iar în dreptul ușii de acces trebuie montat un dispenser cu soluție dezinfectantă. De asemenea, în zona lavoarului trebuie instalat și un dispenser pentru prosoape de hârtie, iar în fiecare cabină trebuie să se găsească hârtie igienică și perie pentru toaletă. Și în acest caz, dispenserele trebuie alese în funcție de capacitatea băii și numărul de utilizatori.
Curăță și dezinfectează zilnic
Băile comune sunt un mediu propice pentru dezvoltarea bacteriilor și a altor germeni, iar un astfel de spațiu neîngrijit corespunzător poate deveni un focar de infecție. De aceea este absolut necesar să acorzi atenție maximă igienizării băii. În afară de dotarea cu săpun hârtie și dezinfectant, baia trebuie curățată și dezinfectată zilnic, iar dacă este cazul chiar și de mai multe ori pe zi.
În cazul în care vorbim de o clădire de biruri cu multe etaje, ideal ar fi să fie amenajată cel puțin câte o baie pe fiecare nivel, pentru că accesibilitatea este un alt criteriu pe care trebuie să îl ai în vedere.



.webp)

