Oferă vizibilitate pentru firmă, produse și servicii
Oricât de eficientă ar fi o companie, nu are șanse de reușită fără o bună strategie de promovare, axată pe creșterea vizibilității în mediul online, cu precădere pe rețelele de socializare unde orice mesaj se viralizează instant și ajunge la sute de mii, uneori chiar milioane de utilizatori.
Este nevoie de un mix de comunicare personalizat, care să pună în valoare produsele și serviciile firmei prin mesaje multimedia adaptate la specificul fiecărei rețele de socializare: Facebook, Linkedin, Instagram, WhatsApp, Tik Tok, Youtube, Pinterest, Skype, Twitter, Snapchat și alte platforme de transmitere online a fluxurilor de informații și entertainment.
Consolidează relația cu clienții
Comunicarea online cu clienții este foarte importantă și poate fi realizată doar cu ajutorul rețelelor sociale. Dezvoltarea spectaculoasă a unor noi domenii precum ecommerce, marketing digital, social media marketing (SMM), promovare și optimizare SEO se bazează pe utilizarea instrumentelor specifice platformelor online, unde se formează grupuri și forumuri de discuții, comunități de followers, se scriu articole de blog, advertoriale, podcasturi și se creează conținut adaptat la mesajele companiei și la publicurile țintă.
Construiesc imaginea de marcă
Relația cu clienții se consolidează prin crearea unei imagini de marcă pe care consumatorii s-o perceapă în mod pozitiv și să-i determine să cumpere produsele sau serviciile firmei respective. În prezent brandingul se realizează prin tehnici online și offline combinate în activități sistematice și concentrate pe realizarea unor mesaje coerente, consecvente și corelate cu valorile companiei.
Ca să obțină materiale video de calitate, specialiștii în comunicare și promovare online apelează la filmări aeriene efectuare cu drone eficiente precum mini 2, pentru argumente multimedia care să convingă audiența brandului și să consolideze imaginea de marcă.
Ajută la cunoașterea concurenței
Toată lumea de business este prezentă pe rețelele de socializare, cu pagini de companie, conturi ale produselor consacrate și storytelling de calitate, destinat promovării într-un mediu concurențial globalizat. Prin tehnici de benchmarking și studiere comparată a mesajelor transmise de competitori, o companie își poate da seama de situația ei pe piață la un moment dat și poate preconiza evoluțiile viitoare, ca să se adapteze la tendințele din domeniul respectiv.
Determină diminuarea cheltuielilor de publicitate
Un efect mai puțin vizibil în primă fază este reducerea bugetelor de publicitate, prin eliminarea excedentelor de prezență pe canale offline depășite ca percepție și din zone online irelevante pentru valorile brandului. Rețelele de socializare acționează ca adevărate filtre de metode și mesaje, arătând ceea ce funcționează cu adevărat pentru o strategie de marketing eficientă.
Indică metodele pentru o publicitate targetată în social media
Un beneficiu important al rețelelor sociale îl reprezintă prezența infrastructurii publicitare interne ce permite reclame targetate, care sunt afișate publicului conform unor parametri setați chiar de compania care solicită servicii de publicitate. Astfel se măsoară cu precizie eficacitatea mesajelor și se ajustează din mers erorile de strategie, astfel încât conținutul online să fie plasat în cele mai avantajoase contexte pentru business-ul respectiv.
În plus, rețelele de socializare oferă și posibilitatea colaborării cu bloggeri și influenceri care să aducă în atenție un anume brand și să-i garanteze valoarea dincolo de paradigma publicității plătite.
Tot mai importante pentru business-uri atât din punct de vedere comunicațional, cât și managerial, rețelele de socializare au devenit adevărate resurse strategice pentru dezvoltarea companiilor pe termen mediu și lung.


.webp)

