De ce contează | Peste 40 de retaileri internaționali noi au intrat în România în perioada 2020-2025. Alte nume noi analizează intrarea în piață

Mai mult de 40 de retaileri internaționali noi au intrat în România în perioada 2020-2025, conform unei analize realizate de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox. De ce contează?
Piața de retail din România este estimată la circa 60 de miliarde de euro și sunt și alte nume noi care tatonează intrarea în piața locală în perioada următoarea, pe diferite categorii de produse.
Informații cheie
- Peste 40 de retaileri internaționali noi au intrat în România în perioada 2020-2025.
- Toate aceste rețele de retail au la nivel global venituri de peste 80 de miliarde de euro.
- 26% dintre noii intrați provin din fashion, 17% din HoReCa și 12% din cosmetică și beauty. Au fost înregistrate nume noi și în domenii precum articole sportive, jucării, bjiuterii & accesorii și magazine specializate, cum ar fi pet shop-uri sau farmacii.
- Peste 70% dintre noii retaileri și-au deschis primele unități în cadrul centrelor comerciale, acestea oferind locații strategice, trafic ridicat și facilități integrate.
De ce contează
Primark, Lefties, HalfPrice sau Calvin Klein Jeans & Underwear sunt câteva dintre numele internaționale noi care au intrat în piața de fashion din România în perioada 2020-2025. Pe lângă aceștia, observăm branduri de cosmetice și produse de înfrumusețare precum Kiko Milano, Rituals sau Bath & Body Works.
Totodată, piața locală a câștigat nume noi din HoReCa și retail alimentar, precum Hesburger, Wendy’s, Popeyes sau Happy Restaurants, dar și operatorul polonez de supermarketuri Zabka.
Pe lângă aceste branduri, alte nume noi analizează intrarea în România, unele dintre ele fiind în stadii avansate de a deschide primele magazine din țară, printre care Action, grup olandez ce operează magazine de tip discount și lanțul de magazine MR.DIY din Malaezia.
Pe baza tendințelor din perioada 2020–2025 putem estima un interes susținut pentru extinderea în România, sectoarele cel mai probabil să genereze noi intrări rămân moda, restaurantele și produsele de beauty, având în vedere performanțele actuale și apetitul consumatorilor pentru aceste categorii, după cum au transmis experții Cushman & Wakefield Echinox.
„Cu o infrastructură solidă de peste 4,7 milioane metri pătrați de spații moderne, România a demonstrat că poate susține atât extinderea rețelelor existente, cât și intrarea unor jucători noi pe piață, consolidându-și statutul de destinație strategică pe harta retailului internațional”, a explicat Dana Radoveneanu, head of Retail Agency Cushman & Wakefield Echinox.




