Lidl suportă majorarea TVA la propriile produse până la finalul lunii septembrie | Economica.net

September 2, 2025
Economica.net prezintă decizia luată de Lidl în contextul creșterii taxelor. 

Retailerul german Lidl, liderul pieței comerțului alimentar după cifra de afaceri din 2024, va prelungi și în septembrie campania prin care a absorbit creșterea TVA la unele produse alimentare și nealimentare de bază.

Lidl, cu peste 370 de magazine la nivel național, a decis să nu majoreze prețurile din cauza creșterii TVA nici în septembrie, campania similară din luna augist fiind „bine primită de clienți”, au declarat pentru Economica.net oficialii companiei.

Ca și în august, măsura va fi temporară și se aplică doar produselor alimentare și nealimentare de bază precum carnea, lactatele, fructele şi legumele, uleiul, ouăle, produsele pentru igienă casnică.

Prelungire

„Am prelungit perioada de desfăşurare pentru campanie, şi o vom avea şi în luna septembrie. Campania a fost bine primită de clienții noştri și avem o selecție extinsă de produse de bază”, ne-a transmis compania.

Amintim că Lidl a anunțat la final de iulie că, începând cu 1 august, timp de o lună, acoperă temporar creșterea cotei de TVA la o selecție de produse de bază, ca parte a strategiei retailerului „de a oferi produse de cea mai bună calitate la cel mai bun preț”. Astfel, în luna august, magazinele Lidl au avut la unele produse alimentare și nealimentare de bază aceleași prețuri ca în momentul anterior creșterii TVA.

Mai multe amănunte în articolul publicat de Economica.net.

Recomandări articole Business News by termene.ro

Taxe noi la Registrul Comerțului: 200 lei pentru înregistrare, 20 lei pentru rezervarea numelui. Vor fi aplicate din 2026

Trei praguri pentru majorarea capitalului social la un SRL, între 500 de lei și 90.000 lei. Ar fi afectate 554.475 de firme

Taxele pe locuințe și terenuri nu mai cresc în 2026. Sistemul IT nu e gata. Însă, impozitarea va crește până la 70% în 2027

Cum va fi aplicată eșalonarea datoriilor către ANAF, prevăzută în proiectul de modificare a Codului fiscal

Evaziunea la legume și fructe din centrele de en-gros ar trebui eliminată cu taxarea inversă la TVA. Vezi toate opiniile de specialitate

Taxarea inversă a TVA la legume și fructe ar putea reduce evaziunea. Cum se aplică, studiu de caz

Hotelurile de la Marea Neagră se închid mai devreme anul acesta. „Litoralul pentru toți” nu aduce mai mult de 20.000 de turiști

După exodul migranților asiatici, constructorii rămân și fără muncitorii români calificați

Migranții asiatici încep să părăsească șantierele din România. Constructorii se tem că intră în insolvență

Firmele mici și mijlocii nu mai au cash și încasări bancare, chiar dacă au vânzări. Creditele sunt tot mai scumpe

Topul celor mari SRL-uri cu un capital social minim, de 200 de lei. Au făcut afaceri de 3 miliarde de euro

Mâncarea fast-food a crescut cifra de afaceri la Unirea Shopping Center chiar și după ce Zara a plecat

Chiriile vor crește ca urmare a majorării TVA-ului la 21% pentru locuințe. Prețurile de vânzare sunt mai mari cu peste 10.000 de euro

Afacerile Starbucks România se fac la viteza unei caffe latte vândută în mai puțin de două secunde

Distribuie acest articol