Semnale ale frânării economiei românești | Profit.ro

Profit.ro analizează semnele frânării economiei românești.
Încrederea managerilor firmelor și a populației în starea economiei a continuat să se deterioreze la final de vară. Industria rămâne în contracție, chiar dacă datele s-au ameliorat.
Creșterea TVA și a accizelor de la 1 august a determinat consumatorii să-și majoreze achizițiile în iulie și a dus la un nivel record așteptările privind creșterile de prețuri în industrie, conform analizei Profit.ro.
Managerii din industrie au raportat un declin mai mic al sectorului manufacturier românesc în august, cu un nivel al indicatorului BCR PMI calculat de S&P de 49,3 puncte (sub nivelul de 50 de puncte care indică o contracție).
Inflația pare cuvântul de ordine după majorarea TVA – managerii văd cele mai mari creșteri de prețuri din cei peste doi ani de când sunt colectate datele pentru acest sondaj.
Vestea bună
Aceștia au trecut o parte din creșterile de costuri către consumatori și și-au redus marjele de profit. Singura veste bună este o încetinire a declinului de noi comenzi, în timp ce producția a continuat să scadă.
„Partea a doua a anului trebuie să fie foarte puternică pentru a evita un al treilea an consecutiv de contracție”, arată Ciprian Dascălu, economist șef al Băncii Comerciale Române.
Alt indicator mai general, indicele de încredere în economie (Economic Sentiment Indicator) a scăzut cu încă 0,2 puncte în august, la 94,4 puncte, și se menține la cel mai redus nivel de după anul pandemic 2020. ESI este calculat de Comisia Europeană pe baza răspunsurilor managerilor din principalele sectoare ale economiei, precum și ale consumatorilor, și are un grad înalt de corelare cu evoluția produsului intern brut.
Mai multe amănunte în articolul publicat de Profit.ro.
Recomandări articole Business News by termene.ro
Taxarea inversă a TVA la legume și fructe ar putea reduce evaziunea. Cum se aplică, studiu de caz
După exodul migranților asiatici, constructorii rămân și fără muncitorii români calificați
Afacerile Starbucks România se fac la viteza unei caffe latte vândută în mai puțin de două secunde




