Stresul este un element firesc al vieții, fiind un mecanism de apărare în caz de pericol. Totuși, atunci când este în exces, efectul său asupra sănătății este dăunător. Stresul poate apărea în orice mediu, atât în cel familial, cât și în cel profesional sau de altă natură. Însă, de cele mai multe ori, cel profesional este majoritar.
Lucrul la birou favorizează stresul în anumite condiții. Termenele limită prea strânse, colegii sau șefii care se poartă urât, precum și gradul ridicat de răspundere te pot afecta. De aceea, este important să înveți cum să ții sub control stresul. Din fericire, există multe metode la îndemână, din care îți prezentăm în continuare 10 tehnici pe care să le încerci.
Începe ziua cât mai relaxat
Dacă începi ziua discutând în contradictoriu cu partenerul, enervându-te în trafic sau certând copiii, șansele de a te stresa la serviciu cresc. Este esențial să-ți începi ziua cât mai relaxat. Stabilește-ți o rutină plăcută și adoptă o atitudine pozitivă. O serie de consultații psihologice online te pot ajuta în acest sens.
Hrănește-te adecvat
Alimentația are un rol important în reglarea dispoziției și rezistenței la stres. Atunci când nu mănânci nimic sau consumi puține alimente, șansele de a te stresa se măresc. Foamea determină creșterea agresivității și a iritabilității. Consumă alimente cu indice glicemic redus și multe fructe și legume.
Cere detalii când este cazul
Stresul la birou apare uneori din cauză că nu știi exact ce ai de făcut. De aceea, este indicat să ceri detalii și indicații de la colegi sau superiori. În acest mod, elimini stresul din acel moment, dar și pe cel care ar putea apărea dacă rezultatul muncii tale este nesatisfăcător.
Stai departe de conflicte
Conflictele la locul de muncă sunt consumatoare de energie și devin stresante. Evită bârfa și discuțiile pe teme ca religie, politică și alte subiecte sensibile. Fii amabil și îndepărtează-te de oamenii care nu se comportă adecvat.
Organizează-te
Când ai multe sarcini, este important să te organizezi cât mai eficient. În lipsa unui plan și a unei logici în activitate, poți pierde lucrurile de sub control și, astfel, vei declanșa stresul.
Asigură-ți un spațiu confortabil
Confortul este esențial pentru starea ta de bine. Un scaun care îți obosește spatele, zgomotul, aglomerarea multor obiecte pe birou îți afectează fizicul și psihicul. În aceste situații, stresul se instalează foarte ușor.
Uită de multitasking
Cândva se credea că multitasking-ul este eficient, dar astăzi se știe că face mai mult rău decât bine. Mintea noastră este construită pentru a se concentra asupra unui singur lucru. Atunci când faci mai multe lucruri simultan, obosești mai repede și apare stresul.
Ieși la plimbare în pauză
Pauza nu trebuie petrecută în birou. Corpul și mintea noastră au nevoie de mișcare realizată la intervale regulate. Plimbarea scapă corpul de stres, la fel și exercițiile fizice intense, ca genuflexiunile, de exemplu. Ieși la aer și pune-ți corpul la lucru măcar pentru câteva minute.
Renunță la perfecționism
Ambiția este bună în carieră, dar dorința de a face lucrurile la perfecție creează stres. Acceptă că nu poți face totul perfect și că merită să te apreciezi pentru orice efort personal, chiar dacă uneori rezultatele nu sunt pe măsură.
Ascultă muzică în drum spre serviciu și casă
Muzica este un remediu eficient contra stresului. Ascultă la căști sau în mașină muzica preferată, pentru a uita de griji și a te binedispune. Ai grijă însă ca volumul să nu fie prea mare, pentru că efectul poate fi invers. În plus, îți poate afecta auzul.
Stresul la birou este des întâlnit. Din fericire, ai la dispoziție cele 10 metode eficiente și ușor de pus în practică pe care ți le-am prezentat.



.webp)

