În cadrul unei mese rotunde la care a luat parte și Economica.net, Frank Marotte, directorul global de vânzări, marketing și operațiuni al mărcii Dacia, și Mihai Bordeanu, Dacia Brand South Eastern Europe & Country Head Romania, au confirmat apropiata lansare a unui nou model de segment C (compact).
„Unul dintre cele două noi modele de clasă C (compactă) despre care vorbeam acum doi ani este Bigster, iar celălalt este un vehicul pe care îl vom anunța foarte curând. Este în dezvoltare și va fi gata în următorul an. Dar, veți afla noutăți în 2026 despre acest al doilea model de clasă C. Confirmăm ceea ce am spus și, la jumătatea lui 2026, veți afla totul despre acest vehicul”, a declarat Mihai Bordeanu, conform Economica.net.
În același timp, Frank Marotte a explicat că, deși nu există în prezent „un plan de extindere în segmentul C pe care să vrem să îl comunicăm”, oficialii mărcii românești, parte a grupului Renault, sunt atenți „la orice nouă direcție a pieței și așteptare a clienților pentru a ne putea adapta la cerere.
Ce se schimbă
Vorbim despre trenduri în privința siluetei mașinilor, eficienței motoarelor, performanței vehiculelor. Avem o nouă mantră, pe lângă „design to cost” (n.n.. – vehicul dezvoltat având un preț țintă). Vorbesc despre „design to weight” (n.n. – vehicul dezvoltat având o greutate țintă) și trebuie să evaluăm cum putem dezvolta și construi în viitor mașini mai ușoare. Am făcut asta cu Bigster, care este cu 150 de kilograme mai ușor decât media concurenței și trebuie să o facem și în viitor la următoarele modele și la noile siluete ale mașinilor. Asta pentru că, pe lângă „design to cost”, acest „design to weight” este rețeta pentru a livra mașini cu emisii mai reduse de CO2 și un consum mai mic de carburant chiar dacă folosim aceleași motoare. Deci, vom studia toate acestea și, dacă le vom aplica unor noi tipuri de vehicule, unor noi siluete, vom vorbi despre asta în viitor”.
Mai multe amănunte în articolul publicat de Economica.net.
Recomandări articole Business News by termene.ro
Afacerile de un miliard de euro de pe Calea Victoriei. Care sunt cele mai profitabile activități
România riscă să piardă fonduri europene după data de 15 octombrie. Motivele
Taxe de drum mai mari din 2026. Transportatorii avertizează că România riscă o criză economică în lanț
Din iunie 2026, toate anunțurile de angajare vor trebui să afișeze salariile oferite
Firmele private de curierat au ajuns să facă zilnic afaceri cât valoarea a 750.000 de colete livrate. Câte livrări face un angajat
Biletele online au ajuns o afacere de 61 milioane de lei. Concertele la Berăria H bat teatrul și opera. Liderul pieței, vânzătorul biletelor la Metallica
Câți bani face editura care îl publică pe Mircea Cărtărescu. Afacerea este controlată de filosoful Gabriel Liiceanu
Memorandumul care ar putea scumpi apa minerală naturală cu 30%. Un litru, însă, s-ar scumpi doar cu câțiva bani
Competiția firmelor IT din București, Cluj-Napoca, Iași și restul țării. Unde lucrează cei mai performanți angajați din tech
Companiile private se tem că nu își vor încasa la timp banii din contractele cu statul
Afacerile private ale statului au adunat 95 de miliarde de lei cu 200.000 de angajați. Clasamentul profitabilității
Administrația publică din România, ținta UiPath pentru următorii ani. „Pantofarul fără pantofi” cu contracte în toată lumea, dar mai puțin acasă
Afacerile Tesla România au scăzut de aproape trei ori mai mult decât înmatriculările. Veniturile companiei sunt mai mici cu jumătate de miliard de lei
Olt în date. Profiturile companiilor din județ au crescut cu peste 250% în ultimii 17 ani. Industria domină topul celor mai mari jucători din Olt
Top 50 constructori din România. Doar două firme au înregistrat pierderi anul trecut. Capitalul românesc prinde curaj. Cum s-a schimbat vârful clasamentului în perioada 2008-2024. TIMELINE
Top 50 companii din Galați. Arabesque detronează Liberty și capitalul românesc prinde avânt. Cum s-a schimbat vârful clasamentului în perioada 2008-2024. TIMELINE
Companiile antreprenoriale românești cu cele mai mari profituri din Dolj: Casa Noastră, Solarex Impex, Vitall, Diversinst și Top Gel
De ce contează. Bitdefender continuă parteneriatul cu Ferrari în Formula 1 și rămâne partener global exclusiv pe securitate cibernetică
De ce contează | Norofert lansează oficial producția de îngrășăminte în Brazilia, a doua fabrică internațională a companiei românești de inputuri agricole
Big Read. Industria textilă și-a dublat afacerile și profiturile în perioada 2008-2024, în timp ce numărul de angajați s-a înjumătățit. GRAFICE
Impozitul minim și efectele lui: o analiză a rezultatelor celor mai mari 100 de companii din România
Bistrița-Năsăud în date. Profiturile companiilor din județ au crescut cu peste 500% în ultimii 17 ani. Aproape jumătate dintre firmele active sunt în mediul rural
Top 50 companii din Neamț. Autonom, pe primul loc pentru al treilea an consecutiv, după ce a intrat abia în 2018 în primele zece. Cum s-a schimbat vârful clasamentului în perioada 2008-2024. TIMELINE
De ce contează | IT Genetics vine la bursă. Cum au evoluat afacerile companiei în perioada 2008-2024
De ce contează | Chinezii de la Haier scot la vânzare fabrica de frigidere din Prahova pentru care au primit ajutor de stat. Cum au evoluat afacerile companiei. GRAFIC
Vânzarea Lukoil. Rețeaua de benzinării controlată de ruși trece pe pierdere pentru prima dată în 8 ani și a renunțat la 150 de angajați, în timp ce rezultatele rafinăriei întârzie. GRAFIC
Adopția AI, un avantaj competitiv sau un test de supraviețuire pentru IMM-urile românești. Cum vor face diferența următorii doi ani?
Top 50 companii din Alba. Star Assembly, pe primul loc pentru al nouălea an consecutiv. Cum s-a schimbat vârful clasamentului în perioada 2008-2024. TIMELINE
Lideri vs întârziați în adopția AI. Cele trei scenarii posibile pentru IMM-urile românești în următoarele 18 luni