Economica.net | Care sunt autostrăzile finanțate prin PNRR care ar putea să nu fie terminate

Economica.net face o analiză a stadiului lucrărilor la autostrăzile finanțate din PNRR și care ar putea să nu fie terminate.
O analiză a stadiului lucrărilor pe cele 19 proiecte de autostrăzi finanțate prin PNRR arată că, din punct de vedere matematic, patru nu ar mai putea fi finalizate la timp, păstrând același ritm de construcție din ultimele șase luni. Șansa finalizării tuturor proiectelor ar fi accelerarea lucrărilor sau prelungirea cu încă 18 luni a acestui program, așa cum s-a vehiculat anterior în spațiul public.
Pasionații de infrastructură au centralizat într-un tabel stadiul lucrărilor pe 18 șantiere de autostradă cu finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Tabelul nu include și proiectul viaductelor de peste trei kilometri din Autostrada Transilvania, contractat cu Ozaltin, unde nu au demarat încă lucrările, conform Economica.net.
Proiectele PNRR amenințate
Potrivit informațiilor publicate pe forumul PeUndeMerg.ro al Asociației Pro Infrastructură (API) investițiile care rămân în PNRR, atât pentru componenta de grant, cât și de împrumut, ar trebui să aibă un progres fizic de minimum 50%. De asemenea, investițiile din PNRR care continuă cu finanțare din PNRR ar trebui să poată fi implementate până la data de 31.08.2026.
Adresând aceste îngrijorări, Ionuț Ciurea, directorul executiv al Asociației Pro Infrastructură, a răspuns ferm că „A7 va ajunge la Pașcani, trebuie să fie prioritatea absolută pe PNRR rutier”.
De asemenea, acesta a estimat că secțiunea Nădășelu – Poarta Sălajului din Autostrada Transilvania A3 (exceptând viaductele Ozaltin) ar trebui să fie finalizată la timp, pentru că lucrările sunt avansate.
Mai multe amănunte în articolul publicat de Economica.net.
Recomandări articole Business News by termene.ro
Big Read. Retailul modern din România între 2008-2024 : cifre, giganți și declin local
Cronologia retailului modern din România (2008–2024): fuziuni, achiziții și dominația internațională
Motivele pentru care terenurile agricole nu mai sunt tranzacționate în România




