Economica.net | Care sunt autostrăzile finanțate prin PNRR care ar putea să nu fie terminate

July 3, 2025
Economica.net face o analiză a stadiului lucrărilor la autostrăzile finanțate din PNRR și care ar putea să nu fie terminate.

O analiză a stadiului lucrărilor pe cele 19 proiecte de autostrăzi finanțate prin PNRR arată că, din punct de vedere matematic, patru nu ar mai putea fi finalizate la timp, păstrând același ritm de construcție din ultimele șase luni. Șansa finalizării tuturor proiectelor ar fi accelerarea lucrărilor sau prelungirea cu încă 18 luni a acestui program, așa cum s-a vehiculat anterior în spațiul public.

Pasionații de infrastructură au centralizat într-un tabel stadiul lucrărilor pe 18 șantiere de autostradă cu finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Tabelul nu include și proiectul viaductelor de peste trei kilometri din Autostrada Transilvania, contractat cu Ozaltin, unde nu au demarat încă lucrările, conform Economica.net.

Proiectele PNRR amenințate

Potrivit informațiilor publicate pe forumul PeUndeMerg.ro al Asociației Pro Infrastructură (API) investițiile care rămân în PNRR, atât pentru componenta de grant, cât și de împrumut, ar trebui să aibă un progres fizic de minimum 50%. De asemenea, investițiile din PNRR care continuă cu finanțare din PNRR ar trebui să poată fi implementate până la data de 31.08.2026.

Adresând aceste îngrijorări, Ionuț Ciurea, directorul executiv al Asociației Pro Infrastructură, a răspuns ferm că „A7 va ajunge la Pașcani, trebuie să fie prioritatea absolută pe PNRR rutier”.

De asemenea, acesta a estimat că secțiunea Nădășelu – Poarta Sălajului din Autostrada Transilvania A3 (exceptând viaductele Ozaltin) ar trebui să fie finalizată la timp, pentru că lucrările sunt avansate.

Mai multe amănunte în articolul publicat de Economica.net.

Recomandări articole Business News by termene.ro

Big Read. Retailul modern din România între 2008-2024 : cifre, giganți și declin local

Cronologia retailului modern din România (2008–2024): fuziuni, achiziții și dominația internațională

Bătălia titanilor | Orange vs Vodafone. Lupta strânsă pentru piața de telecom a generat inovație și dezvoltare. De la Connex și Dialog la afaceri anuale de miliarde. O analiză pe 16 ani de business

Lista codurilor CAEN care au fost modificate în noua variantă adoptată de ONRC. Trecerea trebuie realizată până în septembrie 2026

De ce contează. Programul Rabla 2025 se amână. Lansările noi de programe de finanțare sunt suspendate de AFM până la formarea noului Guvern

Analiză. Cine face business acasă la Ilie Bolojan? Topul firmelor din Bihor: producție pentru multinaționale, combustibil, agricultură și transporturi

Firmele ar putea fi taxate extins după modelul polonez al transferurilor de prețuri, care limitează optimizarea fiscală

Exporturile României se bazează pe importuri de produse „Made in China”. Topul 50 al companiilor care importă din China

Afacerile Iranului în România. Iranienii preferă să deschidă cabinete stomatologice. Cele mai mari companii sunt active în domeniul auto

Motivele pentru care terenurile agricole nu mai sunt tranzacționate în România

Distribuie acest articol