Carrefour: Am adus 1 miliard de lei la bugetul de stat în 2024. Am deschis 34 de magazine noi în 2025 și vom inaugura și mai multe în acest an

Cu 1 miliard de lei contribuție la bugetul de stat în 2024, 34 de magazine noi în 2025, investiții în producători locali, precum și în segmentul de e-commerce alimentar, Carrefour confirmă poziția solidă pe piața din România și promite și mai multe deschideri de magazine noi în 2026.
„Articolele apărute în presă privind o posibilă tranzacție nu reflectă un anunț oficial din partea companiei. Strategia Carrefour de prezență și investiții în România este cea comunicată către angajați, parteneri, investitori și în spațiul public”, transmite compania.
Reacția Carrefour vine în contextul informațiilor apărute în presă cu privire la vânzarea operațiunilor sale din România, sens în care a mandatat banca BNP Paribas să caute cumpărător. Gilles Ballot, CEO Carrefour România, a oferit detalii despre angajamentul companiei în țară.
„Suntem de 24 de ani în România și în tot acest timp, compania Carrefour a construit mai mult decât o rețea de peste 450 de magazine; am creat și continuăm să investim într-un ecosistem bazat pe încredere, care deservește lunar peste 17 de milioane de vizite și investește constant în producătorii locali, în agricultura bio, în programe comerciale accesibile pentru clienți, în tehnologie și inovație. Strategia de expansiune va fi continuată și mai accelerat: în 2026, vizăm inaugurarea unui număr mai mare de magazine decât în acest an.
În 2024, Carrefour România a contribuit cu aproape 1 miliard de lei la bugetul de stat prin taxele și impozitele plătite de companiile care operează pe piața locală (Carrefour România S.A., România Hypermarche S.A., Supeco Investment SRL), în creștere de peste 20% față de 2023. România este o piață cu potențial, care a crescut modele profesioniste de retail, iar relațiile cu comunitățile locale ne confirmă că am făcut alegerea corectă să investim în dezvoltarea companiei pe piața din România. Toate acestea ne oferă suficiente motive să ne poziționăm în continuare ca un actor important pe piața de retail și ca unul dintre principalii inovatori ai acesteia”, a transmis Gilles Ballot.
Ce spune Consiliul Concurenței
Termene Business Hub a discutat cu Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, despre o eventuală vânzare a operațiunilor Carrefour din România, având în vedere că grupul a vândut recent rețeaua de 1.200 de magazine din Italia și are intenția să se retragă din Polonia și Argentina, mandatând JP Morgan și Deutsche Bank pentru a găsi cumpărător.
„Deja noi suntem destul de îngrijorați de concentrarea în retail. Când vorbim de relația cu consumatorul, noi ne uităm la nivel național. Acolo sunt piețe locale, câte sunt într-un oraș, într-un cartier, cât sunt oamenii dispuși să meargă pe jos sau cu mașina ca să-și facă cumpărăturile.
Unde suntem îngrijorați, la nivel național, ne uităm la forța de negociere cu furnizorii și aici nu am vrea să vedem o concentrare foarte puternică a pieței, care ar face și mai dificilă relația cu furnizorii locali. Cred că aici am avea probleme, dacă s-ar concentra mari jucători existenți prezenți în România.
Nu cred că ar fi ușor pentru noi să aprobăm o tranzacție în care cei din vârf de acum se cumpără unul pe altul. Dacă ar veni unul nou, ok, n-am probleme de concurență, că atunci îmi pleacă unul, dar îmi vine altul, deci situația concurențială nu se schimbă”, a spus Bogdan Chirițoiu într-un interviu pentru Termene Business Hub.
Carrefour a pătruns pe piața românească în 2001, iar de atunci piața s-a concentrat tot mai tare la vârf. Astăzi, retailerul administrează o rețea de 458 de magazine: 55 hipermarketuri, 188 supermarketuri, 187 magazine de proximitate și 28 de unități de tip soft discount. În 2024, compania a avut afaceri de 3,1 miliarde de euro.
Întrebat dacă pe masa Consiliului Concurenței a ajuns vreo informație despre tranzacția de vânzare a Carrefour, Bogdan Chirițoiu a spus că este prea devreme și că tot ce știe este din presă. El a adăugat că, din punct de vedere concurențial, nu ar fi nicio problemă dacă retailerul ar fi preluat de un concurent local de talie mică sau medie.
„Noi ne uităm la cote de piață, în esență. Presupunem că firmele sunt suficient de inteligente cât să aibă grijă de ele însele și ne preocupă doar nu cumva să facă rău consumatorilor, să nu fie prea mari, să poată să crească prețurile. Dacă o firmă se aruncă și înghite mai mult decât poate mesteca, cred că e expresia englezească, la asta nu ne uităm. Bănuim, repet, că sunt capabili să-și gestioneze afacerea.
Dacă o firmă, un retailer alimentar – cei români, că sunt mici – are curaj să ia Carrefour, din punctul de vedere concurențial nu cred că vom vedea o problemă, deoarece cotele de piață vor fi mici, deci nu o să vedem o mare problemă.
Un retailer de talie medie local a cumpărat magazine Profi, când noi am obligat Mega Image să revândă 80 dintre magazinele pe care le-a cumpărat de la Profi și au fost luate de un lanț local. Să iei 80 de magazine e una, să iei tot Carrefour, în modul cum analizăm noi – noi nu ne uităm la soliditatea businessului, ci ne uităm doar la forța în piață, să nu fie excesivă – nu văd ce obiecții am putea avea din acest punct de vedere”, a arătat președintele Consiliului Concurenței.
Bogdan Chirițoiu a mai subliniat că autoritatea de concurență este tot mai preocupată de concentrarea puterii pe piața comerțului alimentar, observând o creștere a problemelor în analiza fuziunilor din sector.
„Începe să ne îngrijoreze că unii devin prea puternici în piață. De aici problemele noastre pe comerț. În trecut nu vedeam atâtea probleme la fuziuni pe zona de comerț alimentar. Acum începem să vedem probleme.
Dacă sunt locații disponibile, poate nu mă deranjează atât de mult că am multe magazine de un tip, dacă concurenții pot și ei să vină. Similar cu farmaciile. Dacă tu ai însă toate locațiile într-o zonă și altul nu are cum să mai intre, atunci ar trebui să fie o problemă”, a mai spus Bogdan Chirițoiu.
Strategia Carrefour
La jumătatea procesului de implementare a planului strategic Carrefour 2026, și ca răspuns la schimbările din piață, Grupul a desfășurat o analiză a portofoliului de activități, a tuturor verticalelor de business și modelelor organizaționale.
Carrefour și-a accelerat expansiunea în 2025 prin deschiderea a 34 de noi magazine, de diverse formate, precum și prin noi canale digitale de vânzare. Lider pe segmentul de e-groceries, Carrefour continuă să atragă clienți prin oferte și politici adaptate contextului economic.
Ca parte a strategiei de business, Carrefour România își extinde și consolidează parteneriatele cu producătorii români, având deja o rețea de 1.500 de parteneri locali. De altfel, la nivelul întregii rețele de furnizori, 93% sunt companii românești, iar în categoria produselor proaspete ajungem la un procent de 98%, sprijinind economia locală.
În programul Grădina Noastră, menit să dezvolte comunitățile agricole din țară, compania ajunge anul acesta la 14 cooperative exclusive ce reunesc peste 370 de producători. Totodată, dispune de o rețea extinsă, formată din încă 18 cooperative partenere la nivel național, ajungând la 32 de cooperative cu care colaborează activ.
De asemenea, de la începutul acestui an, compania și-a consolidat programul de reduceri pe termen lung: până la 2.000 de articole la preț redus. Totodată, compania sprijină clienții în contextul modificărilor măsurilor fiscale, prin care aceștia pot primi înapoi de două sau chiar de trei ori valoarea TVA-ului pentru produsele ale căror prețuri au fost majorate.




