Ce joburi se caută în 2025. Angajările sunt pentru posturi la birou. Retailul rămâne lider

Aproape 200.000 de joburi noi au fost publicate în primele 9 luni ale anului 2025, potrivit eJobs. Retailul domină piața, iar Capitala rămâne lider la numărul de oferte. Doar 4% dintre locuri permit muncă remote, cel mai scăzut nivel din ultimii ani.
Piața muncii din România își confirmă revenirea la modul tradițional de lucru, cu biroul în prim-plan. Aproape 200.000 de joburi au fost postate din ianuarie până în septembrie, arată datele eJobs. Retailul rămâne sectorul cu cele mai multe angajări, iar Bucureștiul continuă să fie epicentrul ofertelor. Doar 4% dintre locuri de muncă mai sunt remote, în ciuda interesului crescut al candidaților pentru acest tip de flexibilitate.
Specialiștii, mai avantajați decât debutanții
Primele trei trimestre din 2025 au adus aproape 200.000 de noi locuri de muncă pe piața din România, potrivit celui mai recent raport al platformei eJobs. Cifra confirmă dinamismul angajărilor, dar și schimbările de strategie ale companiilor, care preferă din ce în ce mai mult prezența fizică la birou, în detrimentul muncii la distanță.
Din totalul joburilor publicate între ianuarie și septembrie, 93% au venit din partea angajatorilor locali, în timp ce restul de 7,2% au fost oferte din străinătate. Luna iulie a fost punctul maxim al angajărilor, cu aproximativ 25.000 de joburi noi, în timp ce media pentru restul lunilor a fost de circa 20.000.
Roxana Drăghici, Head of Sales la eJobs, explică faptul că angajatorii au ridicat nivelul așteptărilor de la candidați: „Este mai ușor pentru specialiști să se angajeze sau pentru cei care au măcar un minim de experiență decât pentru tinerii fără niciun loc de muncă anterior. Există temeri privind perioada de acomodare și rata de fluctuație mai ridicată în cazul lor.” Astfel, chiar și pentru pozițiile entry-level, companiile preferă să recruteze persoane care au avut deja cel puțin un job.
Retailul, motorul angajărilor
Cu aproape 50.000 de locuri de muncă noi, retailul rămâne domeniul care domină oferta, pe fondul planurilor continue de expansiune. Urmează serviciile și call-center/BPO, fiecare cu câte 27.000 de joburi, și industria alimentară, cu 22.000. Alte sectoare active au fost transport/logistică, producție, turism, construcții și financiar-bancar, fiecare trecând pragul de 15.000 de posturi disponibile.
Cele mai multe angajări au vizat candidați entry-level (până la doi ani experiență) și mid-level (între doi și cinci ani). În schimb, aplicările din partea seniorilor și managerilor au fost mai reduse, aceștia fiind categoria cea mai stabilă pe piață.
Full-time, noua normalitate
Un alt semnal de stabilizare vine din tipologia contractelor: peste 80% dintre joburile publicate în 2025 au fost full-time. Doar 10% au fost part-time, restul fiind proiecte sezoniere sau internshipuri. „Vedem din ce în ce mai puține opțiuni remote, procentul ajungând la aproape 4% din total. Este cel mai scăzut nivel din ultimii ani”, a adăugat Roxana Drăghici.
Deși interesul candidaților pentru lucrul de acasă rămâne crescut – 1,1 milioane dintre cele 8 milioane de aplicări din acest an au vizat joburi remote – companiile sunt mult mai rezervate. Sectoarele care continuă să ofere opțiuni la distanță sunt call-center/BPO, IT/telecom, retail, advertising/marketing/PR, asigurări și educație/training.
Bucureștiul conduce, Iașiul surprinde
La nivel geografic, Capitala își păstrează supremația în privința numărului de joburi, însă surpriza anului vine din Iași, care a depășit Clujul și a urcat pe locul al doilea. Clasamentul este completat de Brașov, Ilfov și Timiș. La polul opus, cele mai puține oportunități au fost în Argeș, Mureș și Arad, unde s-au postat între 13.000 și 15.000 de locuri de muncă.
Angajatorii din străinătate au publicat, la rândul lor, circa 15.000 de joburi, în special în domenii precum transport/logistică, alimentație, retail, turism, servicii sau producție.
Cele 200.000 de joburi publicate până acum au atras peste 8 milioane de aplicări, dovadă că piața este extrem de activă. Cei mai activi au fost candidații entry-level, urmați de mid-level și de persoanele fără experiență. În ciuda scăderii ofertei, dorința de a lucra remote rămâne puternică: unul din șapte aplicanți a vizat exclusiv joburi la distanță.
În prezent, pe eJobs.ro sunt listate peste 24.000 de joburi disponibile, iar pe iajob.ro – platformă lansată recent de eJobs pentru candidații care își doresc angajare rapidă, fără pașii tradiționali ai procesului de recrutare – sunt deschise aproximativ 6.000 de oferte.




