Cum au evoluat cifrele Cris-Tim Family Holding, pe care familia Timiș vrea să o listeze la BVB. GRAFIC 2008-2024

Scris de
Alex Ciutacu
September 29, 2025
Familia Timiș vrea să listeze la Bursa de Valori București o parte din grupul Cris-Tim, mai exact producția de mezeluri și de ready-meals pe care o controlează prin compania Cris-Tim Family Holding SA. Cum au evoluat cifrele companiei?

Cris-Tim Family Holding se numea anterior Recunoștința Prodcom Impex. Compania a avut o cifră de afaceri de 1,12 mld. lei în 2024, în creștere cu 11% față de anul anterior, un profit net de 88,04 mil. lei, în creștere cu 32%, respectiv 2.045 de angajați.

Acționariatul este format din entitatea cipriotă Rangeglow Limited (99,9683%) și Radu Timiș (0,0317%), conform datelor Termene. În spatele Rangeglow Limited se află Radu și Cristina Timiș, potrivit informațiilor transmise de companie.

Dacă ne uităm la evoluția cifrelor în perioada 2008-2024, putem observa că cifra de afaceri s-a menținut la un nivel cuprins între 200 și 300 mil. euro până în 2015, înainte de a intra pe o tendință de creștere.

Următorul salt important a fost înregistrat în 2022, când cifra de afaceri a crescut de la sub 500 mil. lei la peste 600 mil. lei iar în 2023, compania a trecut pragul de 1 mld. lei. Per total, cifra de afaceri a înregistrat un plus de aproape 320% în perioada 2008-2024.

Compania a înregistrat profit net în fiecare an din perioada analizată, însă nivelul acestuia a fost predispus la fluctuații. Dacă în 2008 profitul net se situa la 16,8 mil. lei, în anii următori a stat sub 10 mil. lei, cu un minim de 0,4 mil. lei în anul 2012. Abia în 2014 profitul net a revenit spre peste pragul de 10 mil. lei, ajungând aproape de 12,3 mil. lei, însă adevăratul salt a avut loc în ultimii doi ani.

Mai exact, anul 2023 a adus un salt al profitului net, de la 5,1 la 66,6 mil. lei, continuându-și ulterior creșterea și în 2024, până la peste 88 mil. lei. Per total, profitul net al companiei a înregistrat un plus de peste 420% în intervalul 2008-2024.

Listarea Cris-Tim

Familia Timiș a organizat luni, 29 septembrie, o conferință de presă prin care a semnalat intenția de a lista la Bursa de Valori București producția de mezeluri și ready-meal. Planurile nu cuprind turismul, lactatele sau alte linii de business din cadrul grupului.

Detaliile legate de dimensiunea ofertei și calendarul propriu-zis vor fi anunțate în perioada următoare. Oferta este intermediată de BCR și BRD-SocGen. Radu Timiș a subliniat că producătorul Cris-Tim va rămâne întotdeauna o companie de familie.

Cris-Tim are un plan de investiții de 890 mil. lei pentru perioada 2025-2030, care cuprinde atât investiții în producție și logistică, la care se adaugă posibile tranzacții de M&A prin care să crească accelerat.

Compania pe care o listează familia Timiș are trei fabrici, două în Prahova și una în București, cu o capacitate tehnologică cumulată de 215 tone/zi. Produsele companiei ajung în 13 rețele de retail modern, în aproximativ 15.000 magazine din comerțul tradițional, în 18 magazine proprii și 17 țări europene. Exporturile reprezintă 12-14% din vânzările anuale.

Cris-Tim este prezentă în piața de retail cu brandurile de mezeluri Cris-Tim, Matache  Măcelaru’, Alpina, Obrăjori și Csárdás și respectiv cu brandul de ready meals Bunătăți.

Distribuie acest articol