Dacia își poate pierde independența în cadrul grupului Renault | Profit.ro

Profit.ro anunță o schimbare de strategie la Renault prin Dacia își poate pierde independența în cadrul grupului.
Schimbarea întregii echipe de conducere a Renault Group, care include și un nou șef al mărcii Dacia, aduce o nouă ierarhie în cadrul companiei auto franceze, în care Dacia pare că este așezată într-o poziție nouă.
Noua directoare a mărcii Dacia, Katrin Adt, are o experiență foarte mare, dar exclusiv în cadru Mercedes-Benz. Katrin este un om eminamente de vânzări, cu foarte puțină experiență în dezvoltarea de mărci și de produse, cu atât mai puțin în activitățile industriale specifice, anunță Profit.ro.
Singura perioadă cu un astfel de profil este cea petrecută la Smart, care a coincis cu momentul integrării brandului german în parteneriatul cu chinezii de la Geely.
De la Smart la Dacia
Anul 2019, cel în care Katrin Adt a fost numită în fruntea Smart, a fost și anul care Geely a preluat, practic, rolul de coordonare al acestei mărci, în timp ce Mercedes-Benz a păstrat doar beneficiile generate de dreptul de proprietate asupra mărcii și partea de design.
Rolul pe care l-a avut managerul german a fost mai degrabă unul de marketing și vânzări, nu de dezvoltare, iar preluarea de către chinezi a conducerii Smart a însemnat și mutarea lui Katrin în alt sector de activitate, ca șefă a rețelei de dealeri pe zona de retail și, ulterior, în departamentul de Audit. Foarte multă experiență, așadar, în cifre și foarte puțină spre deloc în portofoliu de modele, în fabrici, în dezvoltare. Toate aceste amănunte nu înseamnă neapărat că noua șefă a mărcii Dacia nu va putea să ducă mai departe ceea ce a început Denis le Vot, dar atrag atenția asupra unei repozionări a diviziei de mașini accesibile a grupului Renault
Mai multe amănunte în articolul publicat de Profit.ro.
Recomandări articole Business News by termene.ro
Taxarea inversă a TVA la legume și fructe ar putea reduce evaziunea. Cum se aplică, studiu de caz
După exodul migranților asiatici, constructorii rămân și fără muncitorii români calificați
Afacerile Starbucks România se fac la viteza unei caffe latte vândută în mai puțin de două secunde




