De ce contează | Rețeaua Froo România ajunge la peste 120 de magazine în trei orașe și continuă expansiunea. Topul retailerilor

Scris de
Alex Ciutacu
September 16, 2025
Rețeaua de magazine de proximitate Froo România, parte a grupului polonez Żabka, a ajuns la peste 120 de magazine în trei orașe și își continuă avântul, conform unui comunicat de presă Cushman & Wakefield Echinox, consultantul care a intermediat tranzacția pentru noul magazine Froo din clădirea de birouri America House. De ce contează?

Avântul polonezilor de la Froo injectează o doză de dinamism în piața de comerț alimentar din România, un sector în care principala tendință vizibilă în ultimii ani a fost concentrarea pieței, în contextul în care opt companii generează peste 85% din cifa de afaceri a întregului segment, conform unei analize din seria Big Read by Termene Business Hub.

Informații cheie

  • Froo a deschis un magazin nou în clădirea de birouri America House din Piața Victoriei din București.
  • Rețeaua Froo a ajuns la peste 120 de magazine în trei orașe, cele mai multe fiind în București.
  • Froo a intrat în România în 2024 și primul magazin l-a deschis în zona Piața Progresul din București.

De ce contează

Grupul polonez Żabka și-a făcut intrarea pe piața din România la finalul anului 2023, când a fost anunțată tranzacția prin care a cumpărat pachetul majoritar de acțiuni al companiei antreprenoriale românești DRIM Daniel Distributie FMCG, unul dintre liderii din domeniul distribuției FMCG din România.

Magazinele Froo din România sunt operate prin firma Froo Romania Retail SRL, înființată anul trecut, cu afaceri de 31,2 mil. lei în 2024 și o pierdere netă de aproape 85,5 mil. lei. Firma este deținută de Froo Romania Holding SA, ai cărei acționari sunt Zabka International SARL (77,5096%), Marcela Trandafir (11,2452%), Ioana Ionițescu (5,6226%) și Radu Trandafir (5,6226%).

Cei trei români dețineau anterior DRIM Daniel Distribuție FMCG. Astăzi, compania de distribuție este deținută 100% de Froo Romania Holding. Cifra de afaceri a firmei s-a ridicat la 679,7 mil. lei în 2024, în creștere cu 4%, în timp ce a înregistrat o pierdere netă de 41,3 mil. lei, comparativ cu un profit în anul anterior, respective 820 de angajați, în creștere cu 5%.

Dezvoltarea accelerată a rețelei de proximitate vine într-o perioadă în care piața de retail trece prin schimbări. Pe de o parte, Mega Image a cumpărat Profi, iar efectul secundar al acestei tranzacții a fost decizia Consiliului Concurenței conform căreia proprietarul Mega Image trebuie să vândă 87 de magazine Profi și Mega Image pentru a evita concentrarea.

În august, retailerul autohton Annabella, controlat de familia Mutu, a anunțat că va cumpăra cele 87 de magazine, ceea ce va însemna aproape o dublare a rețelei actuale și județe noi pe harta retailerului.

O altă schimbare importantă prin care trece piața de retail este tranzacția prin care grupul Schwarz, proprietarul Lidl și Kaufland, a ajuns la un acord pentru a prelua 70% din acțiunile retailerului La Cocoș, deținut de familia Nica și de fonduri de investiții.

Distribuie acest articol