Doar 4% dintre locurile de muncă publicate pe eJobs în 2025 au fost în regim remote, însă aceste joburi au atras 14% din aplicările totale

Piața muncii înregistrează o discrepanță când vine vorba despre așteptările angajatorilor și cele ale angajaților, în contextul în care numărul de locuri de muncă în regim remote continuă este în scădere, dar apetitul candidaților pentru astfel de joburi se menține la un nivel ridicat.
Mai exact, circa 4% dintre cele aproximativ 200.000 de joburi noi publicate pe platforma eJobs în 2025 au venit cu opțiuni de muncă de la distanță, cel mai scăzut nivel al ultimilor ani, deși aproape 14% din aplicările totale ale candidaților s-au îndreptat spre aceste joburi, adică 1,1 milioane de aplicări dintr-un total de 8 milioane, conform datelor transmise de eJobs.
Principalele domenii care continuă să angajeze remote sunt call-center/BPO, IT/telecom, retail, advertising/marketing/PR, asigurări și educație/training. La nivel general, mai mult de 80% dintre joburile publicate în 2025 sunt full-time, aproximativ 10% sunt part-time, iar restul sunt proiecte sezoniere sau internshipuri.
Primele nouă luni
Din cele aproape 200.000 de joburi noi publicate pe platformă în primele nouă luni ale anului 2025, aproximativ 93% au venit de la angajatori din România, în timp ce 7,2% au venit de la angajatori din străinătate.
Iulie a fost luna cu cele mai multe locuri de muncă disponibile, aproximativ 25.000, în timp ce media pentru restul anului a fost de 20.000 de poziții pe lună.
„Sunt în continuare oportunități pentru cei care vor să se angajeze, cu toate că timpul mediu de angajare a crescut ușor față de anul trecut, iar angajatorii au ridicat nivelul de așteptări pe care le au de la candidați. De aceea, este mai ușor pentru specialiști să se angajeze sau pentru cei care au măcar un nivel minimal de experiență decât pentru cei foarte tineri care nu au mai lucrat niciodată și față de care există atât o temere legată de durata de acomodare cu jobul și de învățare, cât și de faptul că, în general, au fost asociați cu o rată mare de fluctuație”, a explicat Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs.
Când vine vorba despre distribuția acestor locuri de muncă pe sectoare, retailul rămâne domeniul cu cele mai multe anunțuri, aproximativ 50.000 de-a lungul anului. Pe locul doi se situează serviciile, la egalitate cu call-center/BPO, cu câte 27.000 de locuri de muncă fiecare, în timp ce industria alimentară a venit în total cu 22.000 de anunțuri de angajare.
Alte domenii care au avut peste 15.000 de poziții deschise din ianuarie și până acum sunt transport / logistică, producție, turism, construcții și financiar / bancar. Cei mai căutați au fost candidații eligibili pentru joburile entry level (cu cel mult doi ani de experiență) și cei din segmentul mid - level (2 – 5 ani de experiență).
În ceea ce privește distribuția geografică a joburilor, Capitala își menține poziția de lider, însă locul al doilea este ocupat anul acesta de Iași, care a depășit Clujul (aflat în primele 9 luni pe locul al treilea) din punctul de vedere al numărului de locuri de muncă postate de angajatori.
Urmează Brașov, Ilfov și Timiș, iar clasamentul se încheie cu Argeș, Mureș și Arad, acestea fiind județele în care s-au făcut cele mai puține angajări, respectiv între 13.000 și 15.000 de poziții pentru fiecare în parte.
Celor 200.000 de joburi din primele trei trimestre ale anului le-au corespuns 8 milioane de aplicări, cei mai activi fiind candidații entry-level, urmați de mid level și de cei fără experiență. Seniorii cu o vechime mai mare de 5 ani, dar și managerii rămân cei mai stabili angajați ai acestui an, fiind cei care au aplicat cel mai puțin.
În prezent, sunt disponibile peste 24.000 de joburi pe platforma eJobs, în timp ce alte 6.000 de joburi sunt deschise pe platforma iajob.ro, o platformă de recrutare rapidă lansată de același grup.




