Singurele mașini chinezești care fac vânzări bune în România. S-au vândut de trei mai mult ca Tesla | Profit.ro

August 12, 2025
Profit.ro anunță că o singură marcă din China face vânzări mari, restul au fost reduse la tăcere de dispariția tichetelor Rabla.

Mărcile auto din China și-au pus mari speranțe în piața auto din România, mizând inclusiv pe Programul Rabla, care ar fi trebuit să taie din prețuri între 7.400 de euro, pentru mașinile electrice, și 2000 de euro pentru cele cu combustie.

Anul acesta a fost însă o schimbare neașteptată a condițiilor, care s-a lăsat pentru cele mai multe dintre mărci cu un semieșec, relevă analiza Profit.ro.

Brandul MG, care aparține grupului chinez SAIC, este singurul care a reușit să se descurce în regimul destul de sălbatic al pieței din România, cu clienți care aleargă după prețuri și cu un program de subvenționare care nu a mai avut loc.

Importat în România de o companie locală, având aceiași acționari ca și marca sud-coreeană Kia, MG s-a bucurat de experiența asociaților și și-a majorat vânzările cu 47% pe primele șapte luni ale anului, cu un volum înmatriculat de 1634 de autoturisme.

Pentru a avea o imagine mult mai clară privind poziționarea în acest moment a mărcii MG, subliniem că volumul înmatriculat este peste cel realizat în acest an de mărci europene solide: Peugeot, Citroen sau Opel, dar și peste vânzările unor mărci internaționale cu reputație, cum sunt Mazda, Volvo sau Nissan.

Comparația cu Tesla

Mai mult, cifrele MG au fost de peste trei ori mai mari decât cele ale Tesla.

Pe de altă parte, trebuie precizat că, în luna iulie, de exemplu, doar patru dintre mașinile vândute de MG au fost electrice, motorizările hibrid și cu combustie fiind cele care au împins atât de mult brandul chinezesc în sus. Mai exact, dintre cele peste 300 de autoturisme înmatriculate în iulie, 207 au avut motoare hibrid. Următoarea marcă din China, după volum, se află la mare distanță de MG. Este vorba despre Geely, care a intrat în România doar în acest an și care a înmatriculat până acum doar 296 de autoturisme.

Mai multe amănunte în articolul publicat de Profit.ro.

Recomandări articole Business News by termene.ro

Afacerile românești de 92 de miliarde de lei care îl sprijină pe David Popovici

Impactul economic adus de podul peste Dunăre de la Brăila. Afaceri regionale deschise după inaugurare de 1,67 miliarde de lei

Dobânzile la Titlurile Tezaur scad în luna august. Investițiile pe 3 și 5 ani rămân cele mai avantajoase

Lockerele au redus diferența dintre afacerile FAN Courier și Sameday la doar 200 de milioane de lei

Dezastrul din imobiliare. Doar 54 de contracte semnate prin Noua Casă 2025

Dinamo – FCSB, rivalitatea din afaceri. FCSB are datorii mai mari la Gigi Becali decât avea Dinamo în perioada insolvenței

Datoriile de peste 600 de milioane de lei ale firmelor din „cuibul de fantome” de la adresa strada Argentina 25 din București

Comercianții mici și mijlocii explică de ce prețurile ar putea continua să urce și în septembrie, deși taxele au crescut în august

Ministerul Economiei a lansat oficial programul Start-Up Nation 2025. 60 de luni este durata de implementare a afacerilor pornite cu granturi de 50.000 de euro

Declarația Unică va fi modificată în 2025. Formularul 212 va include reguli noi de completare pentru plata contribuției la sănătate

Ajutoare de stat de care pot beneficia 900 de firme din transporturi. Finanțările ajung până la 18 milioane de euro per companie. Se pot cumpăra vehicule

Bătălia titanilor | McDonald’s vs KFC, lupta care a modelat piața HoReCa și comportamentul de consum din România. O analiză pe 17 ani de business. GRAFICE

Risc de colaps pentru fermele de până la 100 hectare. Probleme și pentru exploatațiile mari

Este oficial. Au crescut și tarifele pentru publicarea actelor firmelor și persoanelor în Monitorul Oficial

Sibiu în date. Profiturile companiilor din județ au crescut cu peste 500% în ultimii 17 ani. Dezvoltarea software este una dintre cele mai populare activități din Sibiu

Distribuie acest articol