România se pregătește deja pentru reconstrucția Ucrainei | Profit.ro

Profit.ro anunță că România lucrează deja în plin la infrastructura feroviară și portuară pentru reconstrucția.
Este posibil ca Ucraina să se apropie de o etapă de reconstrucție majoră, iar lucrările de infrastructură din România care ar putea ajuta logistic la această reconstrucție sunt în plină derulare, în special pe relația trenuri - porturi.
Fostul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, declara că Portul Constanța "trebuie să devină principalul hub logistic pentru reconstrucția Ucrainei".
Investiții rutiere și conexiuni interne în port Administrația Porturilor Maritime Constanța tocmai a semnat contractul de finanțare pentru extinderea la patru benzi a drumului dintre Poarta 7 și nodul rutier de la km 0+540 al Canalului Dunăre–Marea Neagră, până la drumul dintre Poarta 9 și Poarta 8, spre zona de nord a portului, relevă datele Profit.ro.
Proiectul, cu o valoare totală de 291,63 milioane lei, este finanțat din fonduri europene prin Programul Transport 2021–2027 și cofinanțare de la bugetul de stat și din surse proprii.
Investițiile
Pe 5 martie 2025, CFR Infrastructură a semnat cu asocierea Bawi – Swietelsky Construct un contract de 524,5 milioane lei pentru Etapa II a modernizării căilor ferate din Portul Constanța, finanțată din fonduri CEF, buget de stat și surse proprii. Lucrările, cu termen total de 37 de luni (7 luni proiectare, 30 execuție).
Lucrările vizează creșterea vitezei de circulație la 120–160 km/h, electrificarea completă (25 kV) și mărirea capacității de tranzit. 32 de linii la Valul Lui Traian Este deja în lucru la Valu lui Traian, o grupă de așteptare strategică pentru trenurile de marfă, situată la circa 15 km de port. Proiectul, cu o valoare de 347,76 milioane lei, include 32 de linii de primire-expediere, electrificare integrală, centralizare electronică unificată și modernizarea instalațiilor de semnalizare și telecomunicații.
Mai multe amănunte în articolul publicat de Profit.ro.
Recomandări articole Business News by termene.ro
Proiectele imobiliare din centrul Bucureștiului nu mai pot fi vândute de brokerii imobiliari
Afacerile cunoscute cu shaorma din București ar putea depăși pragul de un miliard de lei în 2025
Lockerele au redus diferența dintre afacerile FAN Courier și Sameday la doar 200 de milioane de lei
CCR: Comercianții răspund pentru practici incorecte, chiar dacă nu sunt producători
Firmele din România recrutează electricieni asiatici. La mare căutare sunt și ospătarii
Prețurile cerute de Poșta Română pentru ca firmele să-și mute sediile în oficii poștale




