Monitorizarea începe dimineața, de la 8.00, și va continua din 4 în 4 ore până ora 22.00.
Liber la teste cu Dacia Bigster, în toată țara
Românii pot testa cel mai scump și bine echipat SUV de la Dacia, în campania deschisă de constructorul de la Mioveni, care se derulează timp de o săptămână în toate show-room-urile mărcii din țară. Noul model are prețuri speciale de lansare care coincid cu startul Programului Rabla. Dacia Bigster, primul SUV compact al mărcii, prezentat în premieră la sfârșitul anului trecut și disponibil pentru comenzi începând din acest an, a ajuns la dealerii din țară și poate fi testat de românii care sunt curioși cum arată cea mai scumpă mașină produsă de fabrica Dacia de lângă Pitești, anunță Profit.ro.
Retaileri alimentari au ajuns la o productivitate de 390.000 de euro per salariat
Fiecare angajat al unuia dintre cei mai mari zece retaileri alimentari după cifra de afaceri din 2023 a adus companiei pentru care lucrează, în medie, 245.000 de euro pe an, față de 161.100 euro cât este productivitatea muncii la nivelul sectorului. Costul eficienței? Cu 4,1% mai puțini angajați și un ritm de creștere al cheltuielilor cu personalul mai mic decât media. Productivitatea muncii în retailul alimentar nu a fost niciodată atât de mare. În 2023, arată o analiză realizată de Academia de Studii Economice București la solicitarea și cu finanțarea Rewe România (Penny) vânzarea medie a unui salariat ajunsese la 161.100 euro pe an, după o creștere medie anuală de 10,4% în perioada 2008-2023. În plus, în cazul primilor zece cei mai mari jucători pe această piață, cifra de afaceri per salariat a ajuns cu 57% mai mare față de media sectorului, respectiv 254.000 de euro. Și aceasta în contextul în care acești zece cei mai mari retaileri după cifra de afaceri dețineau în 2023 42,3% dintre salariații din comerțul cu amănuntul în magazinele cu vânzare predominantă de produse alimentare. Tot acestea au generat 66,8% din cifra de afaceri totală a sectorului și 56,5% din profitul brut sau 55,6% din profitul net al sectorului, anunță Economia.net.
Creditului de consum s-a calmat – Soldul rămâne la 80 de miliarde
Creditul de consum s-a temperat în ultimele patru luni, soldul total (lei + euro) pe acest tip de finanțare stagnând în perioada noiembrie 2024 – februarie 2025 la nivelul record de 80 de miliarde de lei atins în noiembrie, potrivit datelor Băncii Naționale a României (BNR). În ciuda stagnării soldului total, Eugen Sinca, economist la BCR, menționează că volumul finanțărilor noi pentru consum rămâne unul pozitiv în prima parte a anului, în ciuda frânării ritmului de creștere al împrumuturilor populației. În 2024 volumul finanțărilor noi pentru consum a fost unul record, de 47 de miliarde de lei, acesta fiind cel mai bun an din 2007 încoace în materie de sprijin bancar pentru consumul populației, anunță Curs de Guvernare.
Consiliul Concurenţei analizează tranzacţia prin care AutoWallis Caetano Zrt. preia activele Nissan de la Renault Commercial Roumanie
Consiliul Concurenţei analizează tranzacţia prin care AutoWallis Nyrt. și Salvador Caetano Auto SGPS S.A. preiau, prin intermediul NSN RO S.R.L., unele active ale Renault Commercial Roumanie S.R.L. Activele sunt aferente diviziei care superviza importul mărcii Nissan în România. Așa cum a anunțat Economica.net încă din noiembrie 2024, importul mărcii Nissan în România va fi preluat din această vară de o companie ai cărei acționari sunt compania maghiară AutoWallis și cea portugheză Salvador Caetano. Dezvăluirea Economica.net a fost confirmată mai întâi de reprezentani ai Renault Commercial Roumanie care au declarat că „procesul de import și distribuție pentru marca Nissan a fost reorganizat. Astfel, Nissan a decis ca, începând de la sfârșitul primului semestru al anului 2025, să își continue activitatea de importator cu un nou partener”. Ulterior, în luna decembrie a anului trecut, char maghiarii de la AutoWallis au confirmat că au obținut „drepturile de distribuție pentru Nissan în România împreună cu un jucător important de pe piața auto europeană, compania portugheză Salvador Caetano. (…) Începutul operațiunilor noii companii este programat pentru 1 iunie 2025”, anunță Economica.net.
Intersport vrea să întreacă Decathlon
Grupul grec Fourlis va dezvolta un nou tip de magazin sub brandul Intersport, de mari dimensiuni, o investiție care va fi lansată, sub formă de experiment pentru regiune, în România. Aceste magazine vor avea o suprafață de peste 2.000 metri pătrați, dar vor putea ajunge și la 10.000 metri pătrați, după modelul celor existente în piețele majore pe care multinaționala își desfășoară activitatea. Principala diferență față de celelalte Intersports este că vor fi destinate unui public de masă, cu venituri medii și mici. Vor avea o gamă mai largă de mărci private, precum și cele mai ieftine produse de la companii de sport de marcă. Primul astfel de magazin este gândit să fie deschis în România în 2026 sau 2027, anunță Profit.ro.





