A început oferta de listare Contakt pe piața AeRO a Bursei de Valori București. Ce trebuie să știe investitorii | GRAFICE

Scris de
Tibi Oprea
November 13, 2025
Rețeaua românească de magazine Contakt, lider național în distribuția de accesorii pentru telefoane mobile și tablete și al doilea cel mai mare jucător pe acest segment din Europa, a început pe 12 noiembrie perioada de subscriere în oferta care deschide drumul companiei spre listarea pe piața AeRO a Bursei de Valori București.

Modelul nostru de business, care a fost iterat și validat în piața locală, va fi exportat și în piețele externe. Compania are în vedere după listare extinderea în piețe precum Cehia, Bulgaria, Ungaria, Polonia, Serbia”, a spus Darius Petric, cofondator al Contakt, într-o întâlnire cu presa la care a participat și Termene Business Hub.

Compania însumează aproximativ 500 de experți în vânzări, iar modelul de business presupune parteneriate constând în contracte de servicii cu angajații pentru a asigura implicarea activă a acestora în vânzări și responsabilitatea directă în succesul proiectelor, similar cu francizele.

Detaliile ofertei

Acțiunile Contakt sunt oferite spre subscriere în perioada 12 noiembrie - 3 decembrie 2025, la un interval de preț cuprins între 4,3 și 5,2 lei pe unitate, cu pas de cotație 0,3 lei la oricare dintre nivelurile de preț [4,3], [4,6], [4,9], [5,2]. Valoarea totală a ofertei este cuprinsă între 15,7 și 19 mil. lei.

Prețul de subscriere minim de 4,3 lei/acțiune este echivalentul unui posibil discount de până la 18% față de valoarea estimată în raportul de evaluare realizat de consultantul de business Dragoș Cabat, membru al Consiliului Director CFA România și partener alături de Flavian-Cătălin Pah în Cabat & Pah Investments, consultantul pentru listare al Contakt. În urma celor două metode consacrate de evaluare a rezultat un preț pe acțiune de 5,24 lei.

Oferta vizează atingerea unui free-float de 10% din capitalul social, cu intenția declarată de a extinde treptat acest procent până la 30%, chiar 35%, prin emisiuni viitoare de acțiuni, la o evaluare mai bună. Această strategie are ca obiectiv creșterea lichidității acțiunilor Contakt și consolidarea prezenței companiei pe piața de capital românească.

Investitorii pot subscrie un minim de 200 de acțiuni (echivalentul a 860 lei) și un maxim de 500.000 de acțiuni. Cei care nu dețin încă un cont de tranzacționare pot utiliza codul promoțional „CONTAKT” pentru deschiderea unui cont la intermediarul ofertei, Goldring, fără a fi necesară alimentarea cu suma minimă standard. Acțiunile se pot subscrie la orice broker autorizat de la BVB.

Oferta va cuprinde atât o componentă de vânzare de acțiuni existente deținute de către acționarii fondatori (3,06 milioane de acțiuni existente și ofertate de către cei 3 acționari actuali), cât și o componentă de vânzare de acțiuni nou emise în cadrul unei majorări de capital (600.000 de acțiuni nou emise). Pragul de succes îl reprezintă vânzarea a 3,1 milioane de acțiuni.

Reprezentanții companiei au spus că sunt în companie de 23 de ani și nu au în Vedere un exit total. Aceștia au semnat un acord de lock-up care prevede că aceștia nu vor realiza vânzări suplimentare în următorul an.

Compania ar urma să vină la BVB la o capitalizare între 157,4 mil. lei și 190,3 mil. lei, respectiv un multiplu PER (raport preț/câștig) între 9,16x și 11,08x, în funcție de prețul final de ofertă. Pentru rezultatele financiare estimate aferente 2025, compania estimează un multiplu PER de minimum 8,11x și maximum 9,81x.

După listare, Contakt își propune implementarea unei politici de dividend care vizează distribuirea a 70% din profitul net anual către acționari. Compania a transmis că va fi un emitent care oferă dividend, posibil și peste procentul de 70%, dar are și o componentă mai redusă de creștere. Ieșirea în Cehia se află în etapa finală.

După încheierea perioadei de subscriere, pe 3 decembrie, Contakt va iniția procedura de admitere la tranzacționare pe piața AeRO a Bursei de Valori București, sub simbolul bursier CTK.

Planuri de extindere

Fondată în 2002, la Timișoara, de antreprenorii Cosmin Preda și Darius Petric, cărora li s-a alăturat în 2014 Dumitru Marcel Ioftor, compania Contakt este unul dintre principalii jucători din piața românească de accesorii GSM.

Următorii cei mai mari jucători din piața locală cu profil similar sunt Mobiup Distribution SRL, cu afaceri de 61,4 mil. lei și profit net de 15,7 mil. lei în 2024, respectiv Robest Com SRL, cu afaceri de 60,8 mil. lei și o pierdere netă de 0,07 mil. lei anul trecut.

Rețeaua numără în prezent 235 de magazine la nivel național, cu 25 de locații noi deschise în 2025. Un procent de 90,5% din totalul cifrei de afaceri este realizată B2C, în magazine, în timp ce B2B are o pondere de 5,3%, partea de service are 4,1%, iar online-ul are o pondere nesemnificativă.

Deschiderile de noi locații sunt realizate în ritmul deschiderii de noi mall-uri și centre comerciale. Investiția într-o insulă nouă se ridică la aproximativ 15.000 de euro, iar în cazuzl strip mall-urilor ajunge la 50.000 de euro. Chiria în mall-uri se ridică în medie la 2.000 de euro pe lună.

În 2024, Contakt a înregistrat afaceri de aproape 130 mil. lei și o marjă de profit netă de peste 12%, peste media din retailul specializat. Pentru 2025, compania estimează o cifră de afaceri de 138 mil. lei și un EBITDA de aproximativ 22 mil. lei, în creștere față de 20,2 milioane lei în 2024. Rezultatele financiare sunt auditate de Deloitte.

În 2026, afacerile sunt estimate 146,2 mil. lei, iar profitul la 21,5 mil. lei. Pentru 2027, afacerile sunt așteptate la 154,7 mil. lei și profitul la 23,6 mil. lei. Pentru 2028, afacerile sunt estimate la 163,2 mil. lei și profitul la 24,9 mil. lei.

Marja profitului net a fost de 11% în 2024 și este estimată la 14,1% în 2025, 14,7% în 2026, 15,2% în 2027 și 15,3% în 2028. Rata medie anuală de creștere a business-ului Contakt din perioada 2021-2024 a fost de 22%.

Din cele 16-19 mil. lei pe care Contakt plănuiește să îi atragă de la investitori, 60% vor fi utilizați pentru extinderea pe piețe externe și achiziții strategice, 10% pentru cercetare și dezvoltare producție proprie și 30% spre diversificarea liniilor de business.

Furnizorii Contakt sunt în proporție de 70% din Europa și de 30% din Asia. În prezent, se țintește inversarea strategiei de aprovizionare, cu 60% Asia și 40% Europa. Bonul mediu al unui client este de 148 de lei.

Piața accesoriilor mobile la nivel global are o rată anuală estimată de creștere (CAGR) de 4,4% între 2024 și 2030 și de 7% între 2023 și 2032. În Europa, compania estimează un CAGR de 3,8% în 2024-2030 și de 7,8% în 2024-2029 pe unități vândute.

Parteneriatul cu Mobilfox

Contakt a anunțat un parteneriat strategic cu Mobilfox, cel mai mare magazin online de huse personalizate din Sud-Estul Europei. Mobilfox deține o fabrică proprie de producție în Ungaria, ceea ce asigură calitate europeană și un flux de aprovizionare stabil pentru piața locală, chiar dacă prețurile sunt mai mari decât cele din China.

Contakt transmite că prin această colaborare, utilizatorii din România au acum acces la gama completă de huse Mobilfox, recunoscută pentru tehnologia avansată de absorbție a șocurilor, protecția 360° și designul inovativ și personalizat. Husele vor fi disponibile, într-o primă fază, în magazinele și insulele premium Contakt.

„Parteneriatul cu Mobilfox marchează un pas important în direcția consolidării portofoliului nostru de branduri premium și a creșterii nivelului de satisfacție al clienților. Produsele Mobilfox vin cu o calitate europeană verificată, un design contemporan și o protecție superioară pentru telefoanele mobile. În plus, datorită producției din Ungaria, reușim să ne diversificăm sursele de aprovizionare și să reducem dependența de importurile din Asia”, a spus Manuel Iana, Director General Contakt.

Parteneriatul marchează un pas important în extinderea prezenței Mobilfox în retailul fizic și consolidează poziția Contakt ca principal canal de distribuție de accesorii pentru telefoane mobile din România.

„Suntem încântați să colaborăm cu Contakt, un partener cu o prezență solidă și încredere pe piața românească. Ne dorim ca husele Mobilfox să fie mai accesibile pentru clienții din România, nu doar prin livrare rapidă, ci și printr-o experiență tactilă, direct în magazine”, a declarat Kevin Diller, director & CEO Mobilfox.

Fondată în 2016, Mobilfox s-a extins rapid în Europa, devenind cel mai mare magazin online de huse personalizate din Sud-Estul Europei. Compania are o fabrică proprie de producție în Ungaria.

Compania distribuie produse către alți retaileri mari din piață, precum Kaufland, eMAG, Profi, Flanco, Carrefour.