Profit.ro | Chinezii de la Chery vor să concureze direct Duster chiar în România

June 25, 2025
Profit.ro anunță că Chery atacă frontal Dacia Duster în România cu prețuri aproape ca în China, pentru viitorul Omoda C5.

Toată lumea se raportează la Dacia și la modelele sale atunci când vrea să lanseze ceva nou pe piața din România. Dacă BYD a anunțat că vrea - nici mai mult nici mai puțin - să detroneze Dacia de pe primul loc al vânzărilor, Chery vrea să intre pe piață, în acest an, cu un model cu un preț foarte apropiat de Duster, pentru a concura SUV-ul produs la Mioveni.

Reprezentanții Omoda, marcă ce aparține grupului chinez Chery, au declarat pentru Profit.ro că în toamna acestui an vor lansa pe piață modelul C5, un SUV subcompact cu dimensiuni apropiate de cele ale lui Duster, și au transmis în premieră prețurile de lansare pe care le pregătesc, destul de apropiate de cele ale SUV-ului românesc.

În cursul discuției despre acest model, Mark Pu, Brand Manager pentru Ungaria și România al mărcilor Omoda și Jaecoo, a comparat în mai multe rânduri viitorul model C5 cu SUV-ul Duster, din punct de vedere al prețului, al echipamentelor și al aspectului, fiind evident faptul că țintește clar clienții acestui SUV.

Potrivit declarațiilor lui Mark Pu, Omoda C5 va încerca să atragă clienții români cu o versiune cu motor pe benzină, de 1.6 litri și 145 CP, care va fi lansată în premieră la sfârșitul lunii septembrie – începutul lunii octombrie.

Prețul

Prețul acestei versiuni va fi de 23.000 de euro, în timp ce o versiune mai bine echipată, cu același motor 1.6 TGDI, va fi propusă la 26.000 de euro. Dar Omoda C5 ar urma să fie oferită și cu propulsie complet electrică, iar prețul anunțat va fi de 30.000 de euro, potrivit informațiilor oferite de cei de la Omoda.

Specificațiile acesteia sunt medii, cu 57,8 kWh capacitate a bateriei (LFP), autonomie de 430 KM (WLTP), putere a motorului de 155 kW și charger cu o putere maximă de 130 kW (DC). Consumul mediu pe care îl afișează compania este de 16 kWh.

Omoda C5 are opțiuni de transmisie 4x4, dar acestea nu apar în documentația pregătită pentru piața din Europa, nici pentru variante cu combustie, nici pentru cea electrică. În același timp, motorul PHEV pe care îl are acest model pe lista de opțiuni va lipsi la lansarea din România, pentru a nu concura cu cealaltă marcă a grupului, care va lansa propriul model.

Mai multe amănunte în articolul publicat de Profit.ro.

Recomandări articole Business News by termene.ro

Big Read. Retailul modern din România între 2008-2024 : cifre, giganți și declin local

Cronologia retailului modern din România (2008–2024): fuziuni, achiziții și dominația internațională

Bătălia titanilor | Orange vs Vodafone. Lupta strânsă pentru piața de telecom a generat inovație și dezvoltare. De la Connex și Dialog la afaceri anuale de miliarde. O analiză pe 16 ani de business

Lista codurilor CAEN care au fost modificate în noua variantă adoptată de ONRC. Trecerea trebuie realizată până în septembrie 2026

De ce contează. Programul Rabla 2025 se amână. Lansările noi de programe de finanțare sunt suspendate de AFM până la formarea noului Guvern

Analiză. Cine face business acasă la Ilie Bolojan? Topul firmelor din Bihor: producție pentru multinaționale, combustibil, agricultură și transporturi

Firmele ar putea fi taxate extins după modelul polonez al transferurilor de prețuri, care limitează optimizarea fiscală

Exporturile României se bazează pe importuri de produse „Made in China”. Topul 50 al companiilor care importă din China

Afacerile Iranului în România. Iranienii preferă să deschidă cabinete stomatologice. Cele mai mari companii sunt active în domeniul auto

Motivele pentru care terenurile agricole nu mai sunt tranzacționate în România

Distribuie acest articol