De ce contează | Grupul Agroland țintește primul miliard de lei până în 2030, extinderea în Europa de Vest, triplarea efectivelor de găini, investiții în noi facilități și dublarea numărului de investitori

Scris de
Tibi Oprea
November 10, 2025
Agroland Business System (simbol bursier AG), grup antreprenorial românesc de retail, agricultură şi alimentaţie care deţine cea mai mare reţea de magazine agricole din România, a publicat strategia de dezvoltare până în 2030.

În următorii cinci ani, grupul Agroland vrea să atingă o cifră de afaceri de 1 mld. lei, să dezvolte un lanț complet de producție și să-și tripleze efectivele de găini, să dubleze numărul de investitori, să-și transfere acțiunile pe piața principală a Bursei de Valori București și, în final, să se extindă în piețele din Europa de Vest.

Suntem aici și vrem să rămânem aici. Vrem să fim un jucător major în următorii ani în această zonă și chiar să ne extindem pe piețe externe, pentru că mărimea economiei României permite dezvoltarea unor campioni regionali. După 2030 ne dorim ca Agroland să preia alte business-uri, să construiasă alte business-uri, nu doar în România, ci și în țarile din regiune”, a spus Horia Cardoș, fondator și CEO al grupului, într-o întâlnire cu presa.

Până în 2030, compania vizează o cifră de afaceri de 200 mil. euro și o marjă EBITDA de 12%. Ținta de creștere asumată va fi atinsă prin investiții finanțate prin credite bancare (inclusiv proiectul de 20 mil. euro finanțat de Raiffeisen Bank și garantat de BEI), granturi europene, surse proprii și majorări de capital efectuate doar la evaluări corecte.

Suntem într-un moment în care Agroland poate genera, din activitatea curentă, resurse suficiente pentru a-și susține dezvoltarea accelerată și, în același timp, ar putea lua în calcul o politică de dividende care să asigure echilibrul între creștere și recompensarea acționarilor. Este o etapă care validează maturitatea noastră financiară și operațională. De aceea, ne-am propus ca, până în 2028, să facem pasul și către Piața Principală a Bursei de Valori București, un pas natural pentru o companie care a demonstrat consecvență, transparență și rezultate”, afirmă Horia Cardoș.

Evoluția acțiunilor Agroland Business System în ultimul an (10 noiembrie 2025) / Sursa: BVB

‍Țintele până în 2030

Strategia Agroland Vision 2030 este structurată în două faze: expansiune accelerată (2026-2028) și consolidare și integrare (2029-2030).

În prima fază, compania va investi peste 150 mil. lei pentru extinderea capacităților de producție, dezvoltarea rețelei de retail și dublarea volumelor din agribusiness.

Divizia Food devine motorul creșterii: extinderea fermei Mihăilești de la 300.000 la 900.000 de găini ouătoare cage-free până în 2027, dezvoltarea fermei BIO Curtisoara la 30.000 de găini și deschiderea în 2026 a fabricii de ouă lichide de la Caransebeș, cu o capacitate de 10 tone pe zi.

În parteneriat cu compania japoneză Kohshin, la Mihăilești se construiește cea mai mare unitate de tratare a gunoiului de pasăre din România – 15.000 tone anual. Până în 2028, Divizia Food va depăși 250 mil. lei cifră de afaceri și o marjă EBITDA de 20%.

Divizia Retail va crește cu 15-20 de magazine anual, până la peste 300 în 2028, consolidând formatul unic Pet & Garden, orientat spre produse sustenabile. Pentru anul viitor ținta este de 26 de magazine, majoritatea proprii și câteva în franciză. Investițiile vor atinge 8-10 mil. lei, pentru o cifră de afaceri estimată de 400 mil. lei și o marjă EBITDA de 10%.

În paralel, Divizia Agribusiness își va dubla producția de furaje  convenționale (la Ișalnița și Șimian MH) și BIO (la Caransebeș), cu obiectiv de 70.000 tone/an și va dezvolta petfood până la 15.000 tone/an, lansând și o linie proprie de substanțe fitosanitare la Șimian. Cu investiții de 10 mil. lei, divizia vizează 250 mil. lei cifră de afaceri și EBITDA de 7%.

Până în 2028, Grupul estimează o cifră de afaceri consolidată de 750 mil. lei și o marjă EBITDA de 12%.

Faza a doua, 2029-2030, va aduce consolidare, integrare și extindere externă. Divizia Food va ajunge la 350 mil. lei cifră de afaceri, cu o marjă EBITDA de 18%, prin produse ready-to-eat și exporturi extinse. Retailul va depăși 500 mil. lei și va intra pe două piețe externe, iar Agribusiness va atinge 75.000 tone/an și 350 mil. lei cifră de afaceri.

Aceste etape vor fi susținute de modernizarea infrastructurii, digitalizare completă (ERP, CRM, business intelligence, e-commerce) și investiții în energie verde (panouri fotovoltaice de 1,2 MW la Mihăilești, 250 KW la Șimian și 400KW la Ișalnița).

De ce contează

Țintele Agroland până în 2030, precum atingerea unei cifre de afaceri de 1 mld. lei și triplarea efectivelor de găini ouătoare, arată o creștere semnificativă a capacității de producție și o consolidare a poziției pe piața agribusiness.

Obiectivul de a dubla numărul de investitori arată intenția de a atrage capital nou, necesar finanțării investițiilor, ceea ce poate duce la o mai mare transparență și stabilitate financiară.

Extinderea capacităților de producție și triplarea efectivelor de găini ouătoare vor genera volume mai mari de produse locale, reducând importurile și stimulând economia națională.

În plus, investițiile de peste 150 milioane lei și planurile de extindere internațională arată ambiția de a crea un grup puternic, capabil să genereze valoare pentru acționari și comunitate, pe termen lung.

Ianuarie-septembrie 2025

Agroland Business System a încheiat primele nouă luni din 2025 cu rezultate financiare solide, confirmând trendul ascendent al Grupului. La nivel consolidat, compania a raportat vânzări de 299 mil. lei, în creștere cu 13% față de perioada similară din 2024. Rezultatul operațional a urcat la 20,5 mil. lei (+56%), iar profitul net a crescut cu 65%, până la 9,5 mil. lei.

Performanța a fost susținută de creșterea producției de furaje în fabricile din Ișalnița și Caransebeș (+68%), de vânzările de ouă de consum (+55%, până la 44 mil. lei) și de expansiunea producției de hrană pentru animale de companie la Bixad, unde veniturile au crescut cu 36%, la 85,2 mil. lei.

În același timp, cheltuielile din exploatare au ajuns la 278,8 mil. lei în primele nouă luni din 2025, în creștere cu 11% față de 2024, sub ritmul veniturilor. Costurile cu mărfurile au urcat cu 4%, la 143,6 mil. lei, iar cheltuielile cu materiile prime și materialele au crescut cu 9%, până la 43,9 mil. lei, pe fondul extinderii producției în fabrici și la platforma Mihăilești.

Pe baza acestei evoluții, Grupul își stabilește obiective ambițioase pentru 2030, vizând atingerea unui nivel al vânzărilor de 200 mil. euro și consolidarea poziției sale ca unul dintre cei mai importanți jucători din agribusiness-ul românesc, prin integrare verticală, digitalizare și sustenabilitate.

Creșterea cu 65% a profitului net și performanțele remarcabile ale diviziilor noastre de la furaje și ouă de consum, până la petfood și retail, arată că investițiile realizate în capacitățile de producție și extinderea rețelei dau rezultate concrete. Suntem mândri de echipa Agroland, care a contribuit la această evoluție și ne menținem obiectivul de a continua creșterea și de a consolida poziția Grupului ca unul dintre liderii din agribusiness-ul românesc”, a spus Horia Cardoș.

La 30 septembrie 2025, Divizia de Retail a Grupului Agroland opera 249 de magazine la nivel național, dintre care 34 în format MEGA (20 proprii și 14 în franciză) și 215 magazine tradiționale (67 proprii și 148 operate de parteneri francizați).

În primele nouă luni ale anului, comparativ cu perioada similară a anului trecut, vânzările nete totale, incluzând performanța magazinelor fizice proprii, magazinul online și vânzările către francizați, au ajuns la 226,9 mil.  lei, +18%, în timp ce numărul de clienți a fost de 2,8 mil., un avans cu 15%.

Divizia Food a înregistrat în primele nouă luni ale anului curent, o creștere semnificativă de 55%, a cifrei de afaceri, până la 44 de mil. lei și o majorare de 25% a volumului de ouă vândute, până la 53,3 mil. bucăți. Platforma avicolă de la Mihăilești a atins o capacitate de 300.000 de găini ouătoare cage-free și BIO, iar integrarea fermei Cortina BIOprod, achiziționată în luna mai, consolidează prezența Agroland în segmentul BIO.

Divizia Agribusiness a produs peste 22.000 de tone de furaje (+68%), beneficiind de investițiile în extinderea capacităților fabricilor de la Ișalnița și Caransebeș. Platforma de la Șimian, operaționalizată în S1 2025, produce și ambalează semințe de cereale certificate pentru păioase, precum și alte tipuri de semințe, destinate atât rețelei de magazine Agroland din grup, cât și altor clienți din portofoliu.