H&M închide magazinul de la parterul centrului Unirea din București. Cum au evoluat afacerile H&M pe piața din România de la intrare și până acum

Retailerul de fast fashion H&M închide magazinul de la parterul centrului Unirea din București, conform ZF. De ce contează? Cum au evoluat afacerile H&M pe piața din România?
Magazinul H&M va fi închis după 14 ani și marchează un punct de cotitură pentru centrul comercial Unirea Shopping Center, altădată un reper în centrul Capitalei, de unde au plecat pe rând marile nume din retailul fast fashion. Magazinul va fi închis pe data de 18 iulie.
Afacerile H&M pe piața din România
Firma principală pe care activează retailerul suedez de fashion pe piața din România este H&M Hennes & Mauritz SRL, care a fost înființat la jumătatea anului 2010, conform datelor Termene. Retailerul a deschis primele magazine pe piața locală în București în prima parte a anului 2011.
Afacerile H&M pe piața din România s-au ridicat la 1,32 mld. lei în 2023, cele mai recente date disponibile, în contextul în care retailerul nu a depus încă bilanțul pe anul 2024. Profitul net s-a ridicat la aproape 66,8 mil. lei în 2023, iar compania avea 924 de angajați.
Cifra de afaceri a retailerului a crescut pe piața din România în mod constant de la aproximativ 158 mil. lei în anul 2011, când a deschis primele magazine, până în 2019, când a depășit 1 mld. lei pe piața locală.
Pandemia a adus un șoc important pentru retailerii care se bazau în cea mai mare parte pe magazinele fizice, iar afacerile H&M au scăzut până la 679 mil. lei. Abia în 2023 a reușit compania să recupereze scăderea și chiar să depășească semnificativ nivelul din 2019.
Retailerul operează în România și compania H&M Hennes & Mauritz Ro Services SRL. Firma a fost înființată în 2022 și are ca obiect de activitate „depozitările”. Această firmă a înregistrat o pierdere de peste 910.000 de lei în 2024.




