Record Black Friday la eMAG. Cum au evoluat vânzările retailerului în perioada 2011-2025. GRAFIC

Scris de
Alex Ciutacu
November 10, 2025
Retailerul eMAG a înregistrat vânzări record de 986 mil. lei în cadrul ediției Black Friday din 2025, în creștere cu 10% față de evenimentul de shopping din 2024, depășind estimările inițiale de 940 mil. lei.

Peste 702.000 clienți au comandat circa 3,5 milioane de produse din toate categoriile în data de 7 noiembrie 2025, când eMAG a organizat cea de-a 15 ediție de Black Friday de când evenimentul de shopping a devenit popular în piața locală.

Rezultate record au fost înregistrate și pentru sellerii din eMAG Marketplace, atât ca nivel de participare în această ediție, cât și din punctul de vedere al comenzilor. Aproape o treime dintre produsele comandate de clienți au fost din oferta celor peste 15.000 de comercianți parteneri care au participat la eveniment în acest an, cel mai mare număr de selleri de până acum.

Pentru Black Friday 2025, eMAG a lansat pe 3 noiembrie cea mai mare campanie de marketing cu influenceri pe care a avut-o până acum cu ocazia Black Friday. eMAG își propune să livreze toate comenzile de Black Friday până pe 22 noiembrie.

eMAG Black Friday 2025

  • Spre deosebire de ediția anterioară, au fost comandate cu 97% mai multe produse de gaming, cu 63% mai multe suplimente și vitamine, cu 50% mai multă cafea și ceai, cu 30% mai multe produse de igienă, cu 28% mai multe articole de încălțăminte 
  • Aproape 34% dintre comenzi au fost achitate în rate, iar o treime dintre acestea au fost plasate prin MyWallet cu dobândă zero.
  • A fost și Black Friday-ul tinerilor, cu 8.500 de bilete la festivaluri și experiențe și peste 18.000 de kendame comandate într-o singură zi 
  • Rezultate extraordinare pentru sellerii din Marketplace: Peste 15.000 de selleri au vândut peste 1 milion de produse 
  • Clienții Genius au fost cei mai activi cumpărători. Una din trei vizite a fost realizată de un utilizator Genius, iar comenzile plasate de aceștia au reprezentat 38% din total.
  • Produse speciale: clienții au cumpărat peste 8.500 de bilete la festivaluri și experiențe, aproape 6,2 kilograme de aur, peste 49 de tone de carne de porc, peste 17.000 de servicii și abonamente de sănătate și peste 5.400 de pachete turistice și vouchere de bilete de avion. 
  • Au fost plasate 27 de comenzi pentru automobile, iar reducerea medie pentru această categorie a fost de 22,3%, iar cele mai multe comenzi au vizat modele Ford, alături de un BMW i4 eDrive35 Gran Coupe și trei automobile Volvo. 
  • Județele Dolj și Ilfov s-au menținut pe parcursul întregii zile în fruntea clasamentului după valoarea medie a comenzilor per client. Tabloul la final este completat de Constanța, Timiș și Brașov. 

Topul categoriilor de Black Friday

Categoriile care au înregistrat unele dintre cele mai mari creșteri din punctul de vedere al valorii comenzilor plasate au fost: produsele de gaming (creștere de 98%), suplimentele și vitamine (creștere de 63%), cafeaua și ceaiul (creștere de 50%),  produse de igienă (creștere de 30%), articole de încălțăminte (creștere de 28%), cosmetice și produse de îngrijire personală (creștere de 24%), produse pentru copii (creștere de 21%) și electrocasnice mici (creștere de 18%). 

Principalele categorii și numărul de produse comandate:

  • Produse cosmetice, suplimente și înfrumusețare - 820.000 
  • Băuturi, băcănie, petshop și curățenie - 776.000 
  • Jucării și articole pentru copii - 402.000 
  • Laptopuri, IT, birotică, papetărie și cărți - 142.000 
  • TV audio-video și gaming - 105.000 
  • Telefoane, tablete, wearables și caști - 178.000 
  • Electrocasnice mici - 181.000 
  • Electrocasnice mari - 97.000 
  • Articole fashion și sport - 122.000 
  • Articole de mobilă și casă - 189.000 

eMAG la Black Friday (2011-2025)

Prima ediție Black Friday din România a fost organizată în mod oficial în 2011, un an în care eMAG a înregistrat vânzări de 8 mil. lei. Vânzările retailerului cu ocazia evenimentului de shopping au crescut la 12 mil. lei în 2012, respectiv 23 mil. lei în 2013, înainte de un salt în 2014, până la 145 mil. lei.

Compania a înregistrat o tendință de creștere în fiecare an, ajungând la 200 mil. lei în 2015, 300 mil. lei în 2016, 350 mil. lei în 2017, 450 mil. lei în 2018, 499 mil. lei în 2019, 586 mil. lei în 2020, 610 mil. lei în 2021, 644 mil. lei în 2022, 731 mil. lei în 2023, respectiv 896 mil. lei în 2024.

Distribuie acest articol