Imprimarea de textile este o idee de business care câștigă din ce în ce mai multă popularitate. Industria textilelor este în continuă schimbare datorită tehnologiilor digitale care, deși pot fi uneori destul de costisitoare, compensează acest aspect prin contribuirea la mărirea volumului de producție, ceea ce duce la amortizarea mai rapidă a investiției.
Alege tehnologia de tipărire a textilelor
Primul pas care trebuie făcut în acest proces este alegerea tehnologiei de imprimare a textilelor. Există diferite tipuri de echipamente de producție, precum cele destinate tipăririi DTG (direct-to-garment), utilizată în mare parte pentru articolele din bumbac și diferite materiale sintetice sau combinate și care nu presupune o investiție foarte mare - este o variantă recomandată, de obicei, IMM-urilor. Pe de altă parte, există și echipamente specializate pe tipărirea de fibre de mătase, vâscoză, lână sau bumbac, iar dacă se optează pentru aceasta, investiția va fi una mare, cu caracter industrial - această soluție nu se adresează, de regulă, IMM-urilor.
Echipamentele de tipărire prin procedeul cu sublimare folosind cerneală pe bază de apă sunt, așadar, cele potrivite pentru firmele mici și mijlocii. Este vorba despre o tehnologie care poate fi aplicată în industria modei, a materialelor promoționale, a decorațiunilor interioare (tapițerii pentru scaune și canapele, perdele, fețe de masă, pături, draperii, cuverturi) și chiar a mobilei.
Stabilește bugetul necesar
Pentru dotarea cu astfel de echipamente, o afacere are nevoie de o investiție între 15.000 și 50.000 de euro. La această sumă se adaugă și investițiile în infrastructură (spații de lucru, amenajări, mașină de cusut, calculatoare, website, abonamente, licențe etc) și în angajați - va fi nevoie de cel puțin un specialist DTP și unul care să știe să coasă. Chiar dacă la început un antreprenor se poate ocupa singur de majoritatea aspectelor, este bine să existe o mini echipă. Așadar, pe lângă suma investită în echipamentele de producție se mai poate lua în calcul o investiție de cel puțin 10.000 de euro.
Amortizarea investiției: în cât timp se face?
În funcție de volumul de producție și de vânzări, firma poate avea un ROI (return on investment) într-o perioadă începând de la 3 luni până la 5 ani. De exemplu, dacă se achiziționează o imprimantă de 12-13.000 de euro cu care se imprimă tricouri, iar la un tricou profitul obținut este de 6-7 euro, la tipărirea a 1000 de articole pe lună profitul brut va ajunge la 6000 de euro.
În ultimii ani cererea pentru imprimarea articolelor vestimentare, în special a tricourilor, a crescut treptat - materialele preferate sunt bumbacul, poliesterul și combinațiile de fibre naturale cu fibre sintetice. Creșterea semnificativă este înregistrată în particular în zona echipamentelor sportive, dar se observă “cu ochiul liber” și în domeniul modei sau al decorațiunilor interioare.
Așadar, o astfel de afacere este una cu potențial, mai ales fiindcă în acest moment nici concurența nu este una strânsă, fiind puține investiții în acest domeniu în România. Pe lângă achiziționarea echipamentelor de producție, echipa joacă un rol important, împreună cu creativitatea și buna organizare a antreprenorului.



.webp)

