eMAG Black Friday 2025: Retailerul țintește vânzări de 940 mil. lei și pregătește cea mai mare campanie de marketing cu influenceri. Compania lucrează la un agent AI de shopping

Scris de
Alex Ciutacu
November 3, 2025
Retailerul online eMAG țintește vânzări de 940 mil. lei cu ocazia Black Friday 2025, în creștere cu circa 5% față de nivelul de 896 mil. lei din 2024, conform informațiilor anunțate în fața jurnaliștilor.

eMAG organizează evenimentul de shopping Black Friday în ziua de vineri, 7 noiembrie. Ținta de 5% creștere în vânzări față de anul trecut este una conservatoare, ținând cont de că anul trecut retailerul a țintit peste 800 mil. lei și a ajuns la 896 mil. lei, înregistrând un salt de circa 22% într-un singur an.

Mai mult, compania a anunțat că lansează astăzi, 3 noiembrie, cea mai mare campanie de marketing cu influenceri pe care avut-o până acum cu ocazia Black Friday. eMAG își propune să livreze toate comenzile de Black Friday până pe 22 noiembrie.

Istoria Black Friday la eMAG

Prima ediție Black Friday din România a fost organizată în mod oficial în 2011, un an în care eMAG a înregistrat vânzări de 8 mil. lei. Vânzările retailerului cu ocazia evenimentului de shopping au crescut la 12 mil. lei în 2012, respectiv 23 mil. lei în 2013, înainte de un salt în 2014, până la 145 mil. lei.

Compania a înregistrat o tendință clară de creștere în fiecare an, ajungând la 200 mil. lei în 2015, 300 mil. lei în 2016, 350 mil. lei în 2017, 450 mil. lei în 2018, 499 mil. lei în 2019, 586 mil. lei în 2020, 610 mil. lei în 2021, 644 mil. lei în 2022, 731 mil. lei în 2023, respectiv 896 mil. lei în 2024.

eMAG Black Friday 2025

Cu ocazia Black Friday 2025, eMAG vine cu peste 2,2 milioane de oferte, dintre care 1,5 milioane de oferte au cel mai mic preț din 2025. Pe principalele categorii vânate de clienți, eMAG vine cu 600.000 de oferte pe categoria electrocasnice mici, în creștere cu 100.000 față de 2024.

O altă creștere importantă în ofertă este pe categoria de produse fashion, unde regăsim 1,5 milioane de oferte de Black Friday, cu 500.000 peste nivelul de anul trecut. Totodată, eMAG vine cu 400.000 de oferte pentru smartphone-uri și gadgeturi, în creștere cu 100.000 față de 2024, respectiv 120.000 de frigidere și mașini de spălat, în creștere cu 20.000 față de anul trecut.

Printre ofertele speciale pe care le aduce pe platformă în 2025 regăsim bilete la festivaluri de muzică, echipamente oficiale de la cluburi de fotbal din România, abonamente la platforme românești de streaming, abonamente și servicii medicale, abonamente pentru furnizorii de energie, dar și altele.

6 din 10 cumpărători de Black Friday știu deja de produse doresc să cumpere înainte, în timp ce 1 din 5 cumpărători aleg produsele pe care doresc să le achiziționeze în săptămâna premergătoare evenimentului, conform unui studiu iSense Solutions pe subiectul Black Friday 2025.

Același sondaj arată că 5 din 10 cumpărători de Black Friday vor fi prezenți la start pentru a profita de cele mai bune oferte. Un alt studiu, realizat de Kantar România, arată că a crescut numărul cumpărătorilor care au alocat un buget de peste 5.000 de lei pentru Black Friday în 2025.

Studiul Kantar mai arată că românii au în plan un buget mediu de 3.278 de lei pentru Black Friday 2025, comparativ cu un buget de 3.116 lei pentru Black Friday 2024. Top cinci categorii de produse vizate sunt electrocasnicele mici, televizoarele, hainele, telefoanele mobile și mașinile de spălat.

Dezvoltarea eMAG

Reprezentanții eMAG au discutat în fața jurnaliștilor despre modul în care lucrează pentru a pune la lucru inteligența artificială, atât în procesele interne, cât și la îndemâna sellerilor sau a clienților.

Pentru selleri, eMAG a dezvoltat instrumente precum MIRA, un chatbot care rezolvă deja 40% din tichetele operaționale ale sellerilor. Pe de altă parte, eMAG a dezvoltat instrumentul de Magic Listing, care ajută la publicarea rapidă a anunțurilor de vânzare.

De cealaltă parte, pentru cumpărători, eMAG dezvoltă primul agent de shopping din România dezvoltat cu tehnologie românească, care are capacitatea de a transforma cumpărăturile și consultanța de vânzări într-o experiență dinamică de tip conversație.

Agentul de shopping va fi lansat abia în 2026 și presupune investiții importante, fiind dezvoltat intern de echipele eMAG. Circa 50 de oameni lucrează la infrastructura pentru acest agent, însă munca lor va fi utilă și pentru viitoarele proiecte de agenți AI ale eMAG, după cum a explicat Tudor Manea, CEO al eMAG.

eMAG a prezentat astăzi o serie de date referitoare la investițiile grupului eMAG în regiune, estimate la peste 1,2 mld. lei pentru anul fiscal 2026. Din acest buget, 782 mil. lei reprezintă investiții în logistica de e-commerce, 208 mil. lei investiții în extinderea companiilor din grup în România, Bulgaria și Ungaria, 163 mil. lei investiții în AI și tehnologie pentru personalizare și creșterea productivității, 38 mil. lei investiții în extinderea gamelor de produse pentru mai multe companii din grup și 21 mil. lei investiții în diversificarea produselor de plată flexibilă și credit.

În primul semestru din 2025, clienții eMAG au plasat cu 14% mai multe comenzi decât în primul semestru din 2024. Totodată, clienții au cumpărat cu 4% mai multe produse. De cealaltă parte, valoarea vânzărilor sellerilor a crescut cu 18% în primul semestru din 2025, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

În prezent, eMAG a ajuns la 1,5 milioane de clienți care au un cont Genius. Vânzările către clienți Genius au crescut cu 31% în primul semestru din 2025. Per total, clienții Genius plasează de șapte ori mai multe comenzi decât clienții non-Genius.

Distribuie acest articol